کد خبر : 14691
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
124 views

فیلم| افزایش ۳۴ درصدی پروازهای اربعین از مازندران

فیلم| افزایش ۳۴ درصدی پروازهای اربعین از مازندران
مدیرکل فرودگاه‌های مازندران به رشد پروازها در بحث اعزام به اربعین، گفت: پروازهای اربعین نسبت به سال ۳۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۵ درصدی داشته است که امیدواریم در سال‌های آینده این روند استمرار یابد.


به گزارش تیتر شمال؛  سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در آستانه هفته دولت با حضور در ستاد اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی دو ساله گذشته اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی در سطح فرودگاه‌های استان مازندران انجام شد.

وی افزود: بهسازی ترمینال، اجرای پروژه زهکشی و فاضلابی، اجرای دیواره حفاظتی و اجرای بلوار دسترسی به فرودگاه با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومانی در فرودگاه بین‌المللی ساری انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به بهسازی ساختمان و تاسیسات در فرودگاه رامسر، اضافه کرد: اقداماتی در حوزه عمران و توسعه‌‌ای با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد درحال اجرا است.

وطن‌خواه با بیان اینکه در فرودگاه‌ نوشهر هم بحث توسعه ترمینال و فضای فرودگاهی را در دستور کار داشتیم، تصریح کرد: طی دو ساله گذشته در بحث عمرانی و بهسازی با اعتبار ۱۸۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار داشت.

وی با اعلام اینکه طی دو سال گذشته افزایش پروازها را در سه فرودگاه‌های استان داشتیم، تصریح کرد: طی این مدت ۹‌۸ درصد رشد پذیرش مسافر را داشتیم؛ به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۲۴هزار مسافر را اعزام و پذیرش داشتیم.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران به رشد پروازها در بحث اعزام به اربعین، گفت: پروازهای اربعین نسبت به سال ۳۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۵ درصدی داشته است که امیدواریم در سال‌های آینده این روند استمرار یابد.

وطن‌خواه در حوزه پروازهای حج تمتع، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ پرواز ولی امسال ۳۸ پرواز داشتیم که با رشد بالای ۷۰ درصد پذیرش و اعزام زائر را داشتیم.

وی با اعلام اینکه قطب اول فرودگاه‌های کشور در بحث پروازهای فوق سبک در کشور هستیم، اضافه کرد: ۵۶ درصد پروازهای فوق سبک کشور انجام می‌شود که با رشد بیش از ۲۰۰ درصد از ۱۶هزار و ۸۵۲ پرواز در سال ۱۴۰۰ به ۳۱هزار و ۷۲۴ پرواز فوق سبک در مجموعه فرودگاه‌های رامسر و نوشهر رسیدیم که نشان از توسعه و اقبال گردشگری دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با تاکید بر توجه به افزایش پروازهای خارجی، خاطرنشان کرد: طی تیر ماه امسال با اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه رامسر اولین پرواز در مسیر مسخط به رامسر را دایر کنیم که به‌طور منظم هفته‌ای یک بار پرواز درحال انجام است.

وطن‌خواه یادآور شد: از دو ماه گذشته پرواز در مسیر اکتائو به ساری دایر شده که با تقاضای مردم بتوانیم پروازهای خارجی بیشتری دایر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.