کد خبر : 14813
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
178 views

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

فیلم| افتتاح ۱۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در مازندران

فیلم| افتتاح ۱۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در مازندران
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران از افتتاح ۱۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در مازندران خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران به‌مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی دو سال دولت سیزدهم یک‌هزار و ۴۱۲ مورد جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷هزار و ۷۰۹ نفر صادر شده است.

وی افزود: طی این مدت ۱۴۸ فقره طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۶هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳هزار و ۷۶ نفر داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: از اقدامات مهم بحث طرح توسعه شرکت پالایشگاه شیر شرکت کاله بوده که منجر به سرمایه‌گذاری حدود ۳هزار میلیارد تومانی شده و در آینده‌ای نزدیک نیز طرح توسعه‌ای با یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری شرکت می‌تواند شرایط جذب حداقل ۷هزار نفر را فراهم کند.

کهنسال با بیان اینکه بحث احیا و توسعه شرکت چوب و کاغذ را داشتیم، اضافه کرد: این مهم طی قراردادی با آموزش و پرورش مبنی بر چاپ‌های کاغذهای مدارس کل کشور به میزان ۳۰هزار تن و ۱۰هزار تن کاغذ برای چاپ و نشر وزارت ارشاد بوده است.

وی به بروزرسانی شناسنامه بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در مازندران اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک صنعتی شهید سلیمانی در شرق استان به مساحت یک‌هزار و ۵۳ هکتار از دیگر اقدامات بوده تا با جذب سرمایه‌گذاران در بحث واحدهای تولیدی ورود پیدا کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: راه‌اندازی مجدد ۱۷۴ مورد از واحدهای تولیدی استان که راکد ماندند از دیگر اقدامات بوده است.

کهنسال در حوزه معدن، یادآور شد: طی این مدت ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳۳ نفر داشتیم.

وی در بخش تجارت، گفت: در بحث  صادرات طی دو سال دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶درصد رشد صادرات داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ساماندهی صنوف از مسائل اثرگذار در بحث مهار تورم است، اظهار کرد: در حوزه نظارت و بررسی اعتقاد داریم باید تلاش بیشتری شود و از حقوق مصرف‌کننده حمایت کنیم که طی این مدت بیش از ۳۵۰هزار واحد بازرسی شدند.

کهنسال با تاکید بر اینکه بخش مهم در کارگروه رشد و توسعه تحقق رشد ۷.۸ درصدی بوده است، بیان کرد: در این زمینه تحقق رشد بیش از ۴درصد نقش این سازمان طی دوره ۱۰ سال گذشته بوده است.

وی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به مازندران ۴۰۸ فقره طرح با مبلغ ۵هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان جذب و احیای واحدهای تولیدی داشتیم که بسیار مهم است.

کهنسال یادآور شد: افتتاح ۱۵ با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان با فرصت شغلی ۳هزارنفر در طول هفته دولت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.