کد خبر : 14907
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
135 views

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

افتتاح ۴۲ یادمان شهدای گمنام مازندران تا پایان امسال

افتتاح ۴۲ یادمان شهدای گمنام مازندران تا پایان امسال
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به پیشرفت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، از افتتاح ۴۲ یادمان شهدای گمنام استان تا پایان امسال خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سرهنگ محمدحسن سلامی در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر از این شهدای والامقام به عنوان شهدای تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس، خورشید تابنده‌ای در تاریخ کشور است و باید نسبت به بزرگداشت این حماسه تاریخی که یادآور ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان جنگ تحمیلی است همگان احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه در بیش از ۴۴سال که از عمربا برکت انقلاب می‌گذرد شبانه روز علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کرد، افزود: ملت شریف ایران با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و توکل به خداوند متعال با هوشمندی و بصیرت در میدان‌های مجاهدت حاضر شدند و دشمن را ناکام گذاشتند.

این مسئول هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای تبیین اهداف شوم استکبار و دشمنان انقلاب دانست و ادامه داد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس درواقع حرکت در مسیر شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باید در هفته دفاع مقدس برای بزرگداشت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس همه مردم و مسئولین وسط میدان بیایند و با برنامه ریزی به این استان نورانیت ببخشند، به دستورالعمل بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، مساجد، روستا‌ها و … باید کانون نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس باشند.

سلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امید است تمامی دستگاه‌ها به ویژه مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران و شهرداران برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس ورود کنند.

وی از برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور و در ۲۲ شهرستان استان خبر داد و افزود: این مراسم روز ۲۹شهریور برگزار خواهد شد.

این مسئول برگزاری رژه نیرو‌های مسلح را در ۳۱ شهریور از برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این مراسم امسال با مسئولیت و میزبانی سپاه کربلا برگزار خواهد شد.

سلامی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس به همراه بازخوانی و بازسازی عملیات بیت المقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: فضاسازی و تبلیغات شهری با محوریت هفته دفاع مقدس در سراسر استان از جمله روستا‌ها مورد توجه باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دستگاه‌ها و مساجد تاکید کرد و خواستار تجلیل و تکریم از یادگاران دفاع مقدس در سراسر استان شد.

وی همچنین روایتگری ایثار و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس، عطر افشانی گلزار شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و بازدید‌های دانش آموزان و دانشجویان را از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مازندران اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به تدریس ۲واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های بصیرتی و فعال کردن نمازجمعه‌های شهرستان‌ها و تبلیغات و فضاسازی شهری با محوریت شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

سلامی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران باید مورد توجه تمامی مدیران باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مدیران استان به بزودی شاهد تکمیل و بهره برداری این پروژه باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به پیشرفت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام استان از تکمیل و افتتاح ۴۲ یادمان شهدای گمنام استان تا پایان سال جاری خبر داد.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور استان‌های شمالی نیز با اشاره به پروژه نیمه کاره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، اظهار داشت: این پروژه باید بین المللی دیده شود تا با اراده ملی به بهره برداری برسد.

سردار عبدالله ملکی افزود: بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون نفر به اذعان مسئولین، گردشگر داخلی و خارجی سالانه به مازندران سفر می‌کنند و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

ملکی ادامه داد: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همانند جابه جایی میدان بار ساری و احداث پل روستای «اورست» چهاردانگه نیازمند پیگیری ویژه مسئولین امر و اراده است.

این مسئول با اشاره به دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس استان مازندران اذعان داشت: مسئولین استانی در راستای این کنگره تلاش کنند مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این خطه از شمال کشور تکمیل شود.

وی خطاب به استاندار مازندران خواستار ورود جدی برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بعد از ۱۴سال شد و تصریح کرد: مساحت موزه دفاع مقدس استان ۶۰ هکتار است و ۷ ابنیه ساختمانی این مجموعه در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور استان‌های شمالی عنوان کرد: این مرکز، بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور به شمار می‌رود و با تکمیل این پروژه باید قدردان ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس باشیم.

ملکی بر لزوم احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام مدفون در استان مازندران تاکید کرد و اذعان داشت: شهرداری ساری برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ورود کند.

وی از مازندران به عنوان پایتخت یادواره‌های شهدای کشور یاد کرد و گفت: بیش ۱۵تا ۲۰هزار یادواره شهدا در کشور برگزار می‌شود که ۱۵تا ۲۰درصد این یادواره‌ها به همت مردم شهید پرور مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.