کد خبر : 14910
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
123 views

در جلسه شورای سلامت مازندران مطرح شد؛

ساماندهی وضعیت زباله، فاضلاب و سگ‌های ولگرد در اولویت کارگروه سلامت

ساماندهی وضعیت زباله، فاضلاب و سگ‌های ولگرد در اولویت کارگروه سلامت
ساماندهی وضعیت زباله، فاضلاب، سگ‌های ولگرد و بیماری‌های غیرواگیر از الویت‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران است.


به گزارش تیتر شمال؛ علی اکبر دُرّ نماینده تام الاختیار وزیر کشور در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان مازندران با تاکید بر توسعه شبکه بهداشت، افزود : مجری سلامت عمومی دولت است اما متولی سیاست های سلامت وزارت بهداشت و درمان است.

نماینده تام الاختیار وزارت کشور در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با ذکر این نکته که هدف از برگزاری این جلسه، تعمیق ارتباط وزارت کشور و استانداری با مجموعه دستگاه های متولی سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی است، ادامه داد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی با توجه به جایگاه و مسئولیت های مهمی که در حوزه سلامت بر عهده دارد، باید فراتر از دانشگاه علوم پزشکی دیده شود.

وی یادآور شد: موضوع مهمی که باید مدنظر قرار گیرد بحث فراهم آوردن زمینه مهاجرت معکوس جمعیت از شهر به روستا است که در این فرآیند بسترهای آموزش، اقتصاد و سلامت باید به درستی فراهم شود.

دُرّ افزایش همکاری های بین بخشی، برگزاری منظم جلسات و فعال تر شدن دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران را از انتظارات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور برشمرد.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان این که بر اساس قانون، سندهای بالادستی و ماموریت های در نظر گرفته شده، تولیت سلامت به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده اظهار داشت : حصول این امر نیازمند وجود ساختارهایی از جمله تشکیل و برگزاری منظم جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی است تا در راستای هماهنگی و هم افزایی بیشتر جهت تقویت زیرساخت ها و کاهش ضعفها اقدامات مناسب انجام دهد.

وی اضافه کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی دارای ارکانی مثل خانه سلامت، خانه صیانت و کمیته دیده بانی سلامت است و نقش های بسیاری در حوزه حفظ و ارتقای سلامت جامعه، فرهنگ سازی و ایجاد و افزایش همکاری های بین سازمان ها در جهت کنترل و دفع عوامل تهدید کننده سلامت ایفا می کنند.

غلامی افزود: این کارگروه در گام بعدی ساماندهی و کنترل موضوعات زباله، فاضلاب، سگ های ولگرد ، بیماری های غیرواگیر مثل تالاسمی و عوامل تهدیدکننده آنها را بر عهده دارد که تاکنون با همکاری و مشارکت تمامی سازمان های دخیل توانست به نتایج خوبی دست یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد: با کمک های استاندار مازندران که تاکنون همکاری خوبی در عرصه سلامت داشتند گام های موثری برداشته شود تا نتایج مناسبی در موضوعات مهم سلامت استان دریافت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.