کد خبر : 15062
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
143 views

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

خلع‌ید اراضی اختلافی شهرستان گلوگاه بعد از ۴ دهه

خلع‌ید اراضی اختلافی شهرستان گلوگاه بعد از ۴ دهه
رئیس کل دادگستری مازندران از اجرای کامل دادنامه صادره با موضوع خلع ید از اراضی اختلافی در شهرستان گلوگاه بعد از چهار دهه خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سال ۱۳۶۳ شعبه‌ دوم دادگاه حقوقی شهرستان بهشهر، نسبت به صدور حکم خلع ید از ۳۱۰ هکتار از اراضی اختلافی، اقدام کرد که در سال‌های بعد، با توجه به حدوث تغییرات در تقسیمات کشوری و انتزاع حوزه قضایی گلوگاه، اجرای آن با صدور نیابت قضائی، به حوزه اخیرالذکر، اعطاء شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با وصف موجود، پرونده‌ اجرایی مطروح در شعبه‌ اجرای احکام مدنی گلوگاه، از نظر موضوع، جزو پرونده‌های مهم و از نظر ماندگاری، جزو پروند‌ه‌های معوق و مسن بوده است.

وی درباره علت طولانی‌شدن اجرای این حکم افزود: از یک طرف، به لحاظ بررسی دقیق نحوه رسیدگی از سوی مراجع عالی قضایی و نیز تلاش به‌منظور حصول صلح و سازش، اجرای آن به دفعات، متوقف و قطع شده و از طرف دیگر، فراهم‌ کردن تمهیدات لازم از سوی شورای تامین استان برای کاهش تنش موجود در پاره‌ای از اوقات، اجرای حکم را با تاخیر مواجه کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: در اجرای سیاست‌های ابلاغی و دستورات موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین‌تکلیف پرونده‌های مسن، با تدابیر انجام‌شده در مجموعه دادگستری استان و حوزه قضایی موصوف، مفاد اجراییه صادره، به نحو دقیق، کامل و در یک فضای آرام و بدون تنش، اجرا شده و پرونده امر، مختومه شد و اراضی اختلافی در شهرستان گلوگاه، بعد از چهار دهه خلع ید شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.