کد خبر : 15162
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
143 views

نماینده ساری و میاندورود:

مدیریت پسماند ابر چالش مازندران است/جای خالی تولید در پروژه‌های هفته دولت

مدیریت پسماند ابر چالش مازندران است/جای خالی تولید در پروژه‌های هفته دولت
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های استان در بحث پسماند، گفت: این موضوع به محیط زیست و سلامت مردم ضربه زده است، در ساری ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه حمل زباله پرداخت می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران اظهار کرد: دولت تلاش زیادی برای توسعه در کشور در دستور کار دارد و در میدان این موضوع را ثابت کرده که کارآمد است و در کنار آن دشمن هم تلاش دارد که دولت را به چالش بکشاند.

وی تصریح کرد: در شاخص‌های مختلف استان مازندران نسبت به دیگر استان‌ها عقب است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را دارد،گفت: از ۵ میلیون مرکبات تولیدی کشور حدود ۳ میلیون تن مربوط به این استان است.

وی خاطر نشان کرد: از ۳ میلیون تولیدی برنج کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن مربوط به استان است، اما کشاورزان ما برای فروش مشکل دارند.

زارعی با اعلام اینکه برای توسعه استان نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، گفت: در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نسبت به دیگر استان‌ها عقب هستیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و تولید در استان ضعیف است در پروژه‌های هفته دولت کمتر به تولید پرداخت شده است برای توسعه استان نیاز به سرمایه‌گذاری اساسی داریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: از ظرفیت سرمایه‌گذاری غیرمولد باید برای توسعه استان استفاده شود، وزارتخانه‌ها در استان مازندران هلتداری می‌کنند و این با طرح توسعه استان منافات دارد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث آب و برق در شهرک‌های صنعتی مشکل داریم و همچنین در ساخت مسکن بسیار ضعیف هستیم.

زارعی ادامه داد: در استان گاهی برای تامین نان و دارو مشکل داریم برخی مواقع بومی‌های استان به دلیل حضور گردشگر دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های استان در بحث پسماند،گفت: این موضوع به محیط زیست و سلامت مردم ضربه زده است، در ساری ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه حمل زباله پرداخت می‌شود. پس از سفر رئیس جمهور و در بازدید از کارخانه زباله‌سوز مقرر شده که ظرف ۶ ماه این کارخانه باید به بهره‌برداری برسد، اما حدود ۱۸ ماه از این سفر گذشته اما هنوز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از تولیدکنندگان برنج شد و گفت: ۳ میلیون تن مرکبات روی درختان قرار دارد باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.