کد خبر : 15228
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
107 views

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

تلف شدن چهاردهمین لاشه فک خزر در ساحل فریدونکنار/علت در دست بررسی است

تلف شدن چهاردهمین لاشه فک خزر در ساحل فریدونکنار/علت در دست بررسی است
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: شمار لاشه‌های شناسایی شده فک‌های خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره آخرین وضعیت تلف شدن فک‌های خزری، اظهار کرد: شمار لاشه‌های شناسایی شده فک‌های خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید.

وی با اشاره به اینکه از اوایل اردیبهشت ماه امسال شاهد مشاهده لاشه فک‌های خزری در طول نوار ساحلی استان هستیم، افزود: نمونه برداری از این فک‌ها انجام و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: چهار قلاده فک خزری در ساحل جویبار، چهار قلاده در ساحل بابلسر، دو قلاده در محمودآباد، یک قلاده در رامسر، یک قلاده در تنکابن و یک قلاده در ساری و یک مورد هم در ساحل فریدونکنار شناسایی شده است.

ربیعی با اعلام اینکه اینکه دلیل تلف شدن فک‌ها بیماری آنفلوآنزا باشد، منتفی است، اظهار کرد: بررسی در ارتباط با اینکه دلیل تلف شدن فک‌ها مسمومیت، بیماری، برخورد با قایق و همچنین گرفتار شدن در تورهای صیادی و سایر در حال انجام است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، ۳۰ قلاده  و در سال ۱۴۰۱ هم ۲۰ قلاده فک خزری در طول نوار ساحلی استان مشاهده شده است.

گفتنی است، فک خزری تنها پستاندار دریای خزر و گونه‌ای در معرض خطر است که به‌دلیل قرار گرفتن در راس هرم غذایی و پراکنش آن در کل زیستگاه، به عنوان شاخص دریای خزر محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.