کد خبر : 15237
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
122 views

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد:

برگزاری ۱۵ هزار فعالیت و برنامه طی هفته دفاع مقدس در مازندران

برگزاری ۱۵ هزار فعالیت و برنامه طی هفته دفاع مقدس در مازندران
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در بزرگداشت سی و چهارمین سالروز هفته دفاع مقدس، بیش از ۱۵ هزار فعالیت و برنامه در مازندران برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز، نشست خبری سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ سلامی در این نشست در جمع خبرنگاران حاضر، گفت: پس از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی به نبرد پرداختیم و تلاش امروز اصحاب رسانه یک مجاهدت مقدس است.

وی افزود: در آستانه دفاع مقدس قرار داریم و این استان در کنار زیبایی‌های خدادادی به ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۷۲ هزار رزمنده و ایثارگرش نیز شهرت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: لشکر ۲۵ کربلا نماد استقامت و مقاومت مردم سلحشور استان مازندران در دفاع مقدس بود که در سایه ایمان رزمندگان، رشادت‌های فراوانی برای خلق حماسه‌های ماندگار صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: سال‌های دفاع مقدس یک جنگ و دفاع همه جانبه‌ای بود که آحاد مردم نقش آفرین بودند و اتحاد مردم و مسئولان، نظام اسلامی را در برابر نظام سلطه به پیروزی رساند.

سلامی اظهار کرد: رمز موفقیت ما در دفاع مقدس استقامت و پیروی از ولایت بود و اینگونه رزمندگان در جبهه‌ها حاضر شدند و خلق حماسه کردند.

وی عنوان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس یک گنجینه با ارزش برای تمام ادوار حال و آینده است که باید حفظ شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و اعلام کرد: در بزرگداشت سی و چهارمین سالروز هفته دفاع مقدس، بیش از ۱۵ هزار فعالیت و برنامه در مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این ستاد در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده است و این برنامه‌ها در سطح روستاها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، نیروهای مسلح و نقاط هدف برگزار می‌شود.

سلامی اعلام کرد: مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران از چهارشنبه ۲۹ شهریور با همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری برنامه ریزی استان تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده و ایثارگر به ویژه تکریم از بانوان پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت، خواهد بود که در طول سال نیز این مراسم، انجام خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری رژه‌ نیروهای مسلح مازندران در ۳۱ شهریورماه خبر داد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس، نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت با ۴۰ غرفه در محل موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حضور گسترده راویان دفاع مقدس را در مدارس و دانشگاه‌ها طی این هفته خواهیم داشت؛ گفت: جدا از ۲۰ برنامه متمرکز تحت عنوان سبک زندگی در حوزه بانوان، ۱۳۰۰ برنامه ویژه دیگر نیز در دستورکار قرار دارد.

سلامی ادامه داد: ۲۰ برنامه با محوریت ۴۰۰ شهید  روحانی،  جشنواره‌های متعدد، یادواره‌های شهدا در اقصی نقاط استان، عطرافشانی گلزارهای شهدا در ششم مهرماه از دیگر برنامه‌های در دست اجرا طی این ایام است.

وی تجلیل از ایثارگران جهاد کشاورزی مازندران، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات کتاب‌خوانی، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد و گفت: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری اردوهای جهادی و برگزاری مسابقات متنوع از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.