کد خبر : 15253
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
109 views

در هفتادوچهارمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؛

انتقاد و تذکر اعضای شورا به حقوق معوق پرسنل شهری و آسفالت/مزایده واگذاری دکه‌های ساری تکرار می‌شود

انتقاد و تذکر اعضای شورا به حقوق معوق پرسنل شهری و آسفالت/مزایده واگذاری دکه‌های ساری تکرار می‌شود
هفتادوچهارمین جلسه شورا در حالی طی روز جاری برگزار شد که اعضای شورا ضمن تذکر جدی بابت پرداخت منظم حقوق و لزوم تسریع در پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری، در خصوص مزایده دکه‌های ساری، رای به برگزاری مجدد آن داد.


به گزارش تیتر شمال؛ بعدازظهر امروز ۲۸ شهریورماه، هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به‌صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار جلسه امروز با تبریک فرا رسیدن ربیع‌الاول و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس، ساماندهی  سرویس‌های مدارس و مرمت معابر منتهی به مدارس باید به‌صورت مطلوب انجام گیرد.

وی افزود: گلایه‌مندی‌ها در خصوص تعویق در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری وجود دارد و امید می‌رود به‌زودی این دغدغه پرسنل، مرتفع کند.

رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: بخشی از حقوق مردادماه و حقوق شهریورماه پرسنل، پرداخت نشده است که انتظار می‌رود با همراهی بانک شهر این مطالبه کارکنان، پرداخت شود.

شعبانی ادامه داد: در شش ماهه امسال، شهرداری بابت بدهی‌های گذشته به بیمه و سایر موارد مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی گفت: ماهانه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بابت انتقال زباله و پسماند، شهرداری ساری در حال هزینه کرد است.

رئیس شورای شهر ساری متذکر شد: ما در عمده مناطق الحاقی با مشکلات متعددی از جمله آسفالت و مهار آب‌های سطحی همراه هستیم.

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز نسبت به پرداخت منظم حقوق پرسنل، تذکر داد و گفت: ۱۱ سازمان تحت پوشش شهرداری عمدتا مصرف‌کننده هستند و باید به سمت درآمدزایی پیش روند که متاسفانه هیچ تحرکی از این سازمان‌ها نمی‌بینیم.

وی افزود: وضعیت آسفالت شهر ساری اصلا مناسب نیست و این جزو مطالبات مردم است؛ سوال است که چرا پیمانکاری که انتخاب شد چرا کار خود را آغاز نکرده است؟

ایرجی گفت: اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی جدیدی جهت اتمام نیروگاه زباله سوز ساری طی روزهای آینده واریز می‌شود که هر چند عنوان شده امسال به اتمام خواهد رسید اما بنده بعید می‌دانم و امیدوارم که تا هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد‌‌.

عاشقان دیگر عضو شورای شهر ساری نیز متذکر شد: با توجه به بارندگی‌های فصلی پیش‌رو، مهار و هدایت آب‌های سطحی در این فصل جزو مقوله‌های بسیار مهم است.

وی افزود: ترمیم و لکه‌گیری‌های آسفالت شهر به‌ویژه در حوالی مدارس باید در دستور کار قرار گیرد‌.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: بسیاری از دیوارهای شهر رها شده‌اند و شاهد اتفاق مطلوبی در این بخش نیستیم.

یوسفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری، اظهار کرد: افرادی که طی سالیان گذشته انفصال از خدمت شده‌اند و تفهیم اتهام شدند می‌بایست برای بازگشت به کار، فرآیند جذب را از ابتدا تا آخر طی کنند اما چگونه برخی از این نفرات، به کار بازگشتند.

در ادامه جلسه، ذوالفقار شریفی با انتقاد از وضع موجود پرداخت حقوق در شهرداری گفت: بنابر شنیده‌ها حاکی است تسهیلات بانک شهر در مراحل پایانی قرار دارد و اگر حقوق معوق پرسنل  تا روزهای آینده پرداخت نشود، قطعا با شهردار و معاونان شهرداری، زاویه پیدا خواهم کرد.

نخستین دستور کار جلسه به پرداخت ۵۰ میلیون تومان هدیه به سیداسماعیل نصرالهی شهروند معلول ساروی دارنده رتبه ۲۵ کنکور اختصاص داشت که شورای شهر با ۸ رای با آن موافقت کرد.

دومین دستور کار به دکه‌های سطح شهر اختصاص داشت که اخیرا مزایده واگذاری آن برگزار شد که یوسفی در این‌باره گفت: ۱۴۰ دکه در ساری داریم که اگر ساماندهی خوبی صورت گیرد محل درآمد خوبی برای شهرداری ساری خواهد بود.

وی افزود: دکه‌های ساری باید به مزایده گذاشته شود و به صورت واقعی، ساماندهی شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

این عضو شورا اعلام کرد: اگر هر دکه‌ای ماهانه ۱۰ میلیون بپردازد در ماه یک درآمد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خواهیم داشت.

ایرجی با بیان اینکه آیا شهر ساری ظرفیت ۱۴۰ دکه را دارد؛ گفت: اگر ندارد باید دکه‌های مازاد، جمع‌آوری شوند.

وی افزود: باید دکه‌های مطبوعاتی مشخص شوند متاسفانه خیلی از این دکه‌های مطبوعاتی در حال فعالیت‌های دیگر هستند.

شعبانی در این‌باره تصریح کرد: باید افراد متقاضی شرکت در مزایده افرادی باشند که شاغل نباشند و هر فرد تنها مجاز به مالکیت حداکثر یک دکه داشته باشد.

وی افزود: ساماندهی و پاسخ به امور دکه‌داران نیازمند یک اداره مجزا است تا مردم را به دستگاه‌های مختلف، پاس ندهیم و امور به راحتی  انجام گیرد.

پس از بحث و تبادل نظر و اظهارات موافقان و مخالفان اعضای شورا رای به برگزاری مجدد مزایده دکه‌های مطبوعاتی داد.

گفتنی است مزایده قبلی برگزارشده با اعتراض و شبهات متعددی در حوزه برگزاری همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.