کد خبر : 15244
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
134 views

استاندار مازندران خبر داد:

قول مساعد قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی در تخصیص دو فروند کشتی حمل محصولات صادراتی به مازندران

قول مساعد قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی در تخصیص دو فروند کشتی حمل محصولات صادراتی به مازندران
قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی به استاندار مازندران قول مساعد داد که در صورت تامین بهنگام بار و محصولات صادراتی برای بازارهای هدف صادراتی، دو فروند کشتی برای حمل آن‌ها به مازندران و بندر امیرآباد اختصاص دهد.


به گزارش تیتر شمال؛ در نشست سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با علیرضا پیمان‌پاک قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار و رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و احمد خانی نوذری، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات استان در حوزه تجارت و بازرگانی و موانع و مشکلات صادرات محصولات مختلف حوزه کشاورزی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی اتخاذ شد. ‎

حسینی‌پور، در این نشست با طرح نکات اساسی در خصوص تسهیل صادرات محصولات مختلف کشاورزی به کشورهای شمالی دریای خزر به‌ویژه روسیه بر ضرورت همکاری سازمان کشتیرانی برای حمل و نقل محصولات صادراتی مازندران به این بازار مهم تاکید کرد.

در این راستا، علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی قول مساعد داد که در صورت تامین بهنگام بار و محصولات صادراتی برای بازارهای یاد شده، دو فروند کشتی برای حمل آن‌ها به مازندران و بندر امیرآباد اختصاص دهد.

استاندار مازندران در ادامه در مورد ساماندهی بازار برنج و کیوی سخن به میان آورد که مقرر شد، قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی جلسه ویژه‌ای را برای پیگیری و صادرات این دو محصول و پیشگیری از وقایع سال گذشته در این راستا و ساماندهی بازار این محصولات تشکیل دهد تا شاهد دستاوردهای مطلوب و عدم تکرار اتفاقات ناگوار سال قبل باشیم و همه تصمیمات به نفع کشاورزان باشد.

مقام عالی دولت در مازندران همچنین در پایان، به بازار مرغ، ساماندهی قیمت آن و جوجه ریزی و مسائل و موانع پیش روی مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های استان اشاره کرد که مقرر شد، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری‌های ویژه را برای رفع موانع تولید مرغ و بار بیش از اندازه‌ای که مازندران برای تامین گوشت مرغ کشور بردوش دارد، داشته باشد.

گفتنی است در این نشست، پور زرندی مشاور اقتصادی استاندار، شاه پری مسئول پیگیری‌های ویژه استاندار و عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، استاندار مازندران را همراهی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.