کد خبر : 15317
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
116 views

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کشف ۴۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران

کشف ۴۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از ۴۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق و جرائم اقتصادی در سطح استان در طرح ویژه و ضربتی پلیس، خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار حسن مفخمی‌شهرستانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی با همکاری کلیه رابطان پلیس امنیت اقتصادی و انتظامی در سطح استان مازندران به مرحله اجراء‌ گذاشته شد.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و شناسایی محل دپوی کالاهای قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران و رابطان آن پلیس در شهرستان‌ها با همکاری دیگر پلیس‌های تخصصی و انتظامی موفق شدند، پنج دستگاه خودروی قاچاق، مقدار ۲۵ تن چوب آلات جنگلی قاچاق را کشف کنند و هزار و ۲۰۰ متر از اراضی کشاورزی نیز آزاد سازی شد.

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری ۱۲ متهم در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

مفخمی‌شهرستانی ارزش ریالی کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۴۵۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اموال مکشوفه به ادارات و سازمان‌های مسئول تحویل شد.

وی در بخش دیگری از دستگیری پنج متهم و متلاشی شدن باند جعل و کلاهبرداری با ۴۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بابل خبر داد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان بابلی مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از جمله ثبت ازدواج در شناسنامه قبل از رسیدن به سن قانونی، اخذ وام ازدواج و… اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده‌اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بابل قرار گرفت.

این مسئول افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، پنج جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

مفخمی‌شهرستانی تصریح کرد: در مخفیگاه متهمان ۱۱ فقره مهر جعلی ادارات دولتی و دفترخانه‌های اسناد رسمی و همچنین ۴۰ جلد شناسنامه جعلی کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۴۰ فقره جعل اسناد وکلاهبرداری با شگردهای متقلبانه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سطح استان اعتراف کردند، اظهار کرد: اعضای این باند، بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.