کد خبر : 15437
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
122 views

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

تشکیل سازمان مدیریت پسماند مازندران در آینده‌ای نزدیک

تشکیل سازمان مدیریت پسماند مازندران در آینده‌ای نزدیک
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: برای رفع کامل مشکل محیط‌زیست، سازمان مدیریت پسماند تشکیل می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛  احمد توکلی صبح امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند مازندران با بیان اينکه برای مدیریت پسماند در استان تاکنون تشکیلات منسجم وجود نداشت، اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان فقط یک کارشناس در دفتر امور شهری استانداری پیگیر امور پسماند مازندران می‌باشد که با حجم بالای کار، ساز و کار فعلی جوابگو نیست.
وی از راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند در مازندران با دعوت از شهرداران جهت تصویب طرح به‌زودی خبر داد و افزود: شورای مدیریت پسماند استان نیز شکل خواهد گرفت تا هر دستگاهی نقش و سهم خود را در این سازمان بداند و بر اساس دستورالعمل در حوزه پسماند اقدام کنند.
سرپرست‌ معاونت عمرانی استاندار مازندران با بیان اينکه پس از تصویب و راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند استان، برای مدیریت سازمان سرپرست موقت انتخاب می‌شود و در ادامه رئیس سازمان انتخاب خواهد شد، تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند مازندران به دلیل نداشتن تعریف درست و استاندار تاکنون سرانجام نرسیده بود و اکنون مجموعه مدیریت استان تصمیم بر راه‌اندازی دارند.
توکلی با بیان اينکه امروز ما دنبال رو مهندسی پسماند در دنیا شده‌ایم و طرح جامع و خاصی نداریم، تصریح کرد: مصوبات کارگروه راهبرد مدیریت پسماند استانی است و برای شهرستان‌ها لازم‌الاجرا است و استانداری جایگاه نظارتی دارد و شهرستان‌ها باید کارها را پیگیری و اجرایی نمایند.
توکلی سایت پسماند ویژه همانند شهرک‌های صنعتی را با نظارت و ورود محیط زیست خواستار شد و خاطرنشان کرد: سایت‌های زباله استان دارای شیرابه‌های خطرناک هستند که فلزهای سنگین همانند باتری و لامپهای کم مصرف با زباله‌ها ادغام شده و خطر آفرین است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.