کد خبر : 15489
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
115 views

مازندران آماده دور دوم سفر استانی رئیس جمهور می‌شود

مازندران آماده دور دوم سفر استانی رئیس جمهور می‌شود
استاندار مازندران از سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در قالب سفرهای استانی هیات دولت در آینده بسیار نزدیک به این استان خبرداد و گفت که مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید از هم اکنون نسبت به تهیه پیش نویس طرح‌های مصوب سفر اقدام کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساری افزود: با توجه به اینکه طرح های عمرانی بیشرین تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور را به خود اختصاص داده است، می طلبد مسئولان دستگاه های اجرایی استان نسبت به نظارت بر اینگونه طرح ها حساسیت بیشتری داشته باشند تا در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی بر لزوم آمادگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان برای تهیه طرح های پیش نویس مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از طرح‌های عمرانی مهم مانند سد گلورد که از جمله مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به مازندران است باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا در این سفر به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی استان تاکید کرد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ظرفیت بزرگی برای توسعه استان است و باید از این فرصت بیشترین استفاده را کرد.

استاندار مازندران با انتقاد از برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان که با این قرارگاه همکاری مطلوبی ندارند، گفت: مدیرانی که همکاری نمی کنند دچار ضعف بزرگی هستند و درک درستی از وضعیت بودجه و منابع مالی ندارند.

حسینی پور افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای توسعه بیش از پیش استان استفاده کرد.

مدیران مازندران نسبت به تهیه طرح پیش‌نویس برنامه دور دوم سفر رئیس جمهور اقدام کنند

وی تصریح کرد: مدیرانی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری لازم را ندارند باید تعیین تکلیف شوند چرا که این افراد به چرخه مدیریت تمام استان آسیب وارد می‌کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت قرارگاه زمینه ساز تحولی بزرگ برای استان است و هر زمان که پای منافع مردم در میان باشد، با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور گفت که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) فرصت مغتنمی برای تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام است.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان بازدید میدانی از طرح های عمرانی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار مازندران اوایل امسال تفاهنامه‌ای را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در استان به امضا رسانده بود.

شایان ذکر است قرارداد گام دوم محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای حدود یکهزار و ۳۵۰ روستا با حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار منعقد و درحال انجام است.

طرح های طرح ملی آبرسانی روستایی با عنایت رهبر معظم انقلاب از محل اعتبار صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی دولت شروع و در سال ۱۴۰۰ مقرر شد؛ اعتباری با عنوان محرومیت زدایی با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی تخصیص یابد و عملیات آبرسانی صورت گیرد.

مدیران مازندران نسبت به تهیه طرح پیش‌نویس برنامه دور دوم سفر رئیس جمهور اقدام کنند

بر اساس آخرین گزارش‌ها از ۱۷۶ مصوبه سفر ریاست جمهور به مازندران ۹ مصوبه محقق، ۱۴۵ مصوبه بخشی از اعتبارات لازم را جذب و عملیات اجرایی آن آغاز شده و ۲۲ مصوبه در دست پیگیری است به عبارتی هیچ مصوبه‌ای نیست که وضعیت آن مشخص نباشد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

دیدار با خانواده معظم شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی مازندران از محورهای برنامه‌ سفر رییس دولت سیزدهم به این استان بود.

همچنین تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در جریان این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهور با حضور در شهرستان‌های استان از نزدیک مسایل استانی را بررسی و نتیجه را به رییس‌جمهور جهت تصمیم گیری گزارش کردند.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

کل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸هزار و ۸۸۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد اعتبارات از محل بودجه عمومی و ۸۹هزار ۳۳میلیارد ریال معادل نیمی دیگر از این اعتبارات از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها و کمک نهادها تامین شده است.

مجموع اعتبارات اختصاص یافته مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ‌ ۴۸هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معادل ۲۷ و نیم درصد از کل اعتبارات سفر است که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۴۴درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۹ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ها و تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌ بوده است.

کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح ها ۴۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارتخانه های مربوطه بوده که پیگیری برای اجرای این موارد و تحقق آن از سوی ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در مازندران در حال پیگیری است.

سفر دور نخست رئیس جمهور به مازندران و پس از آن تزریق اعتبارات مورد نیاز باعث شد تا گره های موجود در مسیر اجرای طرح های بزرگ و مهم بر زمین مانده باز شود و مردم طعم شیرین استفاده از این طرح ها را بچشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.