کد خبر : 15505
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۷
123 views

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

دستگیری دو کلاهبردار مدعی نفوذ در دستگاه قضا توسط مامورین حفاظت دادگستری مازندران

دستگیری دو کلاهبردار مدعی نفوذ در دستگاه قضا توسط مامورین حفاظت دادگستری مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دو کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل عنوان و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می کردند، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جمع خبرنگاران از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل عنوان و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می‌کردند، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خبر داد.

وی افزود: با گزارش و شکایت مردمی از دو نفر که با جعل عنوان و معرفی خود به ‌عنوان وکیل دادگستری مبادرت به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران مورد پیگیری قرارگرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پیگیری‌های صورت گرفته، متهمین دستگیر و بر اساس مدارک موجود در پرونده، اظهارات شکات و مال‌باختگان و تحقیقات ابتدایی، مشخص شد افراد مذکور به دروغ خود را به‌ عنوان وکیل دادگستری معرفی می‌کردند.

مقام عالی دستگاه قضایی استان، ادامه داد: متهمین با استفاده از سادگی برخی مراجعین و ظاهرسازی و ادعای اینکه می‌توانند با نفوذ در پرونده‌ها نزد مراجع انتظامی و مقامات قضایی مسیر و روند پرونده را تغییر دهند، مبالغ قابل توجهی را نیز به عنوان حق الوکاله و هزینه‌های دادرسی دریافت کرده‌اند.

اکبری با بیان اینکه متهمین در اظهارات خود به اتهامات انتسابی اقرار داشته‌اند، عنوان کرد: مردم حتماً پیش از انتخاب وکیل نسبت به احراز هویت فرد از طریق مراجع ذیربط اقدام کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، اذعان کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری به دلیل عجز از پرداخت وثیقه با صدور قرار مناسب به زندانی معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی و جامع برای کشف زوایای دیگر این پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.