کد خبر : 15604
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
127 views

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران:

هنوز با پرداخت هزاران میلیارد اعتبار درگیر پسماند هستیم

هنوز با پرداخت هزاران میلیارد اعتبار درگیر پسماند هستیم
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: باتوجه‌به پرداخت هزاران میلیارد اعتبار به شهرداری‌ها استان هنوز درگیر مشکل پسماند هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛  احمد توکلی در نشست با شهرداران مازندران و جلسه تصویب سازمان مدیریت پسماند استان که با حضور فرمانده سپاه کربلا، مسئولان شهرستان نور، شهرداران شهرهای مازندران به میزبانی شهرداری ایزدشهر برگزار شد با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و مردانگی کسانی است که برای دفاع از کشور جان‌فشانی کردند و این مسئله باتوجه‌به اهمیت آن باید برای مجموعه مدیریت شهری در اولویت کار قرار بگیرد.

وی گفت: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی پای آرمان‌های انقلابشان ایستادند و ما در بدنه حاکمیت دولت، نهاد عمومی غیردولتی و… مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم و باید قداست جایگاه را حفظ کنیم و در راستای اهداف شهدا و رضایت مردم گام برداریم.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به امنیت کشورمان در خاورمیانه نسبت به کشورهای دیگر تأکید کرد: خاورمیانه باتوجه‌به منابع نفت، گاز، آب‌وهوای مناسب و… با فتنه‌گری دشمنان برای دستیابی به منابع دچار التهاب است و در این میان مردم هوشمند و انقلابی ایران اسلامی اهمیت امنیت را در کشور به‌خوبی درک می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری یک تشکیلات مردمی است، افزود: بدنه شهرداری‌ها باید به این بینش و آگاهی برسد که شهرداری یک نهاد اجتماعی است و شهردار به‌عنوان مدیر شهری و شورای اسلامی مغز متفکر کارهای اجتماعی است و کسانی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند باید برنامه مدون برای توسعه شهر داشته باشد.

توکلی افزود: مدیران باید بدانند تمثال سپهبد سردار سلیمانی که در اتاق کار نصب می‌کنند یک تذکر است و باید رهرو راه شهید سلیمانی باشند و شهر و فضای اداری ایران اسلامی باید یادآور دلاوری‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان و شهدا باشد و در این حوزه کارکردن و مشارکت در کار فرهنگی و نوشتن کتاب در این راستا هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به پیش‌بینی بودجه شهرداری‌های استان اظهارکرد: پیش‌بینی بودجه در مازندران ۱۰ هزار میلیارد تومان است اما برآورد نشان می‌دهد تا پایان سال به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند که با درآمد سه هزار میلیارد تومانی در روستاها این بودجه به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حداقل هفت هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان باید انجام می‌شد.

این مسئول یادآور شد: باتوجه‌به کارهای زیرساختی در شهرداری‌ها اما طرح شاخص در استان نداشتیم و تمرکزها بر روی طرح‌های کوچک بود که نیاز است تا در راستای پیشرفت شهر، پروژه‌های عمرانی شاخص در شهرها برنامه‌ریزی و در اولویت‌بندی قرار بگیرد.

توکلی با اشاره به اینکه جلسات شهرداران باید با برنامه زمان‌بندی و موضوع‌محور باشد، افزود: باتوجه‌به پرداخت هزاران میلیارد اعتبار به شهرداری‌ها استان مازندران هنوز درگیر پسماند و آب‌های سطحی هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری به‌عنوان یاری‌کننده شهرداری‌ها وظیفه مهمی دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان باید در این حوزه با تشکیلات منسجم و نرم‌افزارها و… کارها را به‌صورت واحد پیش ببرد و پروژه شهر هوشمند توسط سازمان پیگیری شود که شهرداران جداگانه ورود پیدا نکنند و اگر شهرداری‌ها با سازمان همیاری قرارداد داشته باشند در بسیاری از کارها می‌توانیم کمک ویژه‌ای از طرف سازمان برای شهرداری‌ها داشته باشیم.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران از تصویب سازمان مدیریت پسماند مازندران در جلسه شهرداران استان در ایزدشهر خبر داد و افزود: سازمان مدیریت پسماند باید به‌صورت منسجم و با مدیریت تخصصی باشد که این سازمان می‌تواند اعتبار خوبی جذب کند.

این مسئول با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر اجرای نامه ابلاغی پاک‌سازی معابر و سواحل، نظافت محورهایی که به حریم شهرها متصل می‌شود، یادآور شد: شهرداران توجه به پاک‌سازی معابر شهرها، سیما و منظر شهری، المان‌های مذهبی، سنتی، فرهنگی را نیز در اولویت دستور کار خود داشته باشند.

توکلی به سفرهای آموزشی برای شهرداران استان تأکید کرد و افزود: اتاقی برای شهرداران در حوزه معاونت عمرانی استانداری تهیه و تجهیز شود تا شأن شهرداران که برای پیگیری کارها به استان می‌آیند، حفظ شود.

علی‌اصغر مسلم‌پور شهردار ایزشهر نیز اظهارکرد: همایش شهرداران استان مازندران به میزبانی شهرداری ایزدشهر برای بررسی مشکلات و ارائه راهکار برگزار شد که سیمای شهری، پسماند، طرح‌های تفصیلی، هادی و جامع و… از مشکلاتی است که در استان باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: یکی از مشکلات شهرداری ایزدشهر کمبود آب و طرح تفصیلی ایزدشهر است که در طرح تفصیلی با مشاور در حال برطرف‌کردن مشکلات هستیم که طرح نقشه تفصیلی جدید باید به تأیید کارگروه فنی و کمیسیون ماده ۵ استان برسد.

شهردار ایزدشهر با اشاره به مشکل آب شرب در ایزدشهر تأکید کرد: باتوجه‌به افزایش جمعیت شهری با مشکل کمبود و قطعی آب به‌ویژه در تابستان روبرو هستیم که با احداث منبع ذخیره مشکل کمبود آب در ایزدشهر و رستمرود رفع می‌شود.

مسلم پور افزود: باتوجه‌به اینکه منابع طبیعی باید زمینی برای مخزن ذخیره در نظر بگیرد و آب‌وفاضلاب شهری نسبت به اجرا با همکاری شهرداری نور و ایزدشهر اقدام کند؛ اما تاکنون منابع طبیعی برای زمین همکاری نکرد.

وی گفت: مشکلات طرح تفصیلی و آب شرب ایزدشهر با سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران مطرح شد که جلسه‌ای در این راستا با هماهنگی برای پیگیری و رفع مشکلات ایزدشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.