کد خبر : 15742
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
119 views

مدیرکل غله مازندران:

۹ مرکز خرید تضمینی سویا در مازندران راه‌اندازی شد/آغاز عملیات خرید از اواخر مهرماه

۹ مرکز خرید تضمینی سویا در مازندران راه‌اندازی شد/آغاز عملیات خرید از اواخر مهرماه
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از تجهیز و راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا و برداشت بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفائی‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی سویا باتوجه‌به نزدیک‌شدن زمان برداشت این محصول ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های همکار در عملیات خرید تضمینی گندم امسال اظهار داشت: در سال جاری ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و هم اکنون بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان نگهداری می‌شود که رسیدن به این رقم نتیجه همکاری مطلوب دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و تعاونی‌های روستایی استان است.

وفائی‌نژاد در ادامه به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

وی تأکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا هشت درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

مدیرکل غله استان مازندران از تجهیز و راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع‌رسانی محیطی و صدور معرفی‌نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

وفائی‌نژاد تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز خرید تضمینی سویا پس از اعلام نیاز توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: ۴ هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول است که طبق آمار و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه کشاورزان برای تحویل محصول باید در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده باشند افزود: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره‌حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وی در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام یا در زمانی که رطوبت محصول بالا است خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.