کد خبر : 15912
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
160 views

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران خبر داد؛

پیگیری برای توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا

پیگیری برای توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه پیگیری شد مازوت‌سوزی را در نکا متوقف کنیم؛ گفت: تلاش کردیم مازوت با کیفیت بالاتر و صرفا در ایام سرد سال که در سوخت گاز با مشکل مواجه هستیم، مورد مصرف قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ عطاءالله کاویان درباره تمهیدات و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات آلودگی هوا در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امسال برای اولین بار به صورت جدی بحث ریزگردها خودش را نشان داد.

وی افزود: براساس تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های هواشناسی و مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست یکی از کانون‌های اصلی که استعداد انتقال گرد و غبار را به سمت مرزهای ایران دارد، کشور ترکمنستان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: گرمای هوا و کاهش رطوبت خاک در صحرای قره قوم باعث استعداد بالای غبارزایی و گرد و غبارخیزی شده که این موضوع در مطالعات سازمان تایید شده و می‌تواند استان‌های مازندران، خراسان شمالی، رضوی و گلستان را تحت تاثیر قرار دهد.

کاویان با اشاره به اینکه اولین جلسه اضطراری آلودگی هوا را در استان فعال کردیم، افزود: در این جلسه تکلیف دستگاه‌ها مشخص شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته پیش‌بینی می‌کردیم باید استان را به دستگاه‌های پایش هوا مجهز که توانستیم سه شهرستان نکا، آمل و چالوس را به سیستم پایش کیفی هوا تجهیز کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران تصریح کرد: اینکه رصد ما در بحث آلودگی هوا با چشم بوده ولی اندازه‌گیری پارامترها داده جدا از گردوغبارها با آلودگی‌هایی که در زمستان مواجه خواهیم بود، به ما کمک خواهد کرد.

کاویان در بحث نگرانی از آلودگی نیروگاه سلیمی نکا، اظهار کرد: در راستای همین نگرانی و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه نکا، پیگیری شد مازوت‌سوزی را در نکا متوقف کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده در شورای ملی این مهم از اختیار ما خارج شد اما تلاش کردیم مازوت با کیفیت بالاتر و صرفا در ایام سرد سال که در سوخت گاز با مشکل مواجه هستیم، مورد مصرف قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ سوخت نیروگاه نکا در ایام بیشتری با سوخت گاز بود که برای اولین بار بود امیدواریم در ایام زمستان شاهد مشکلات کمتری در بحث آلودگی هوا در استان مازندران باشیم‌.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.