کد خبر : 16011
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
131 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

امکانات موجود با سطح ورزش مازندران همخوانی ندارد

امکانات موجود با سطح ورزش مازندران همخوانی ندارد
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در داشتن امکانات دارای کسری‌های زیادی نیز هستیم؛ که اگر امکانات ورزشی متناسب با این سطح از استعداد می‌داشتیم متناسب با آن حرف برای گفتن داشتیم.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیران حوزه ورزش، اظهار کرد: از فجایع به وجود آمده در سرزمین فلسطین اشغالی و غزه که به شهادت جمعی از مردم بی‌پناه و بی‌دفاع غیرنظامی در بیمارستان، مدرسه، کوچه و خیابان و منازل به‌وسیله بمباران رژیم اشغالگر که نیمی از آنان زنان و کودکان بودند را تسلیت می‌گوئیم، اینها از شمر هم بدتر هستند به کودکان، بیماران و زنان رحم نکردند.

محمدی لائینی ضمن تقدیر بابت اعلام روز عزای عمومی، همراهی دستگاه‌های اجرایی با برگزارنکردن برنامه‌های مفرح و برگزاری تجمعات گسترده در حمایت از مردم غزه، گفت: هفته ورزش و جوانان را به همه اقشار حوزه ورزش و جوانان تبریک می‌گوئیم، از مجمع خیرین در حوزه ورزش تشکر داریم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به استعدادها و شایستگی‌های بالای مازندران در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: ورزش مازندران حرف اول را می‌زند و حقش این است که در کابینه دو وزیر در حوزه ورزش و جوانان و کشاورزی داشته باشد؛ این استعداد نشانه این نیست که ما در داشتن امکانات سرآمد همه استان‌ها هستیم؛ بلکه دارای ضعف و کم و کسری‌های زیادی نیز هستیم؛ اما نشانه این است که اگر امکانات ورزشی متناسب با این سطح از استعداد می‌داشتیم متناسب با آن حرف برای گفتن داشتیم.

امام‌جمعه ساری تأکید کرد: از مدیریت امروز انتظار داریم که در گرفتن امکانات ورزشی در استان تلاش مضاعفی انجام داده و کم و کسری‌های گذشته را جبران کنند؛ در حوزه شهادت در مازندران هزار و ۲۰۰ شهید ورزش داریم، درحالی‌که در کل کشور بیش از ۵ هزار شهید ورزشی داریم و این یعنی نگاه فعالان حوزه ورزش در مازندران به مسائل ارزشی پررنگ‌تر از جاهای دیگر است.

این مسئول گفت: درهرحال اینکه پدیده‌ای مثل شهادت در جامعه ورزشی مشاهده می‌شود آن نشان از اعتقادات و نقش داشتن در دفاع از مملکت و حوزه امنیت دارد و حوزه ورزش حوزه‌ای بی‌تفاوت نیست، خودداری‌کردن از مسابقه و بازی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی هم دومین کار ارزشمند این حوزه است و نشان از این دارد که مسئله دیگر غیر از قهرمانی ورزشی مطرح است، یعنی تلفیق آرمان با ورزش، راهبردهایی که نمی‌گذارد ورزش به انحراف برود.

وی ادامه داد: ورزش باید اخلاق‌مدار، عفت‌مدار و ارزش‌مدار باشد، در ورزش ورزش‌هایی که به حوزه‌های باستانی و پهلوانی مربوط می‌شود از ویژگی روحیه ملی‌گرایی تعصب به آثار و میراث آباواجدادی برخوردار است و باید برای ما باید اهمیت بیشتری داشته باشد.

محمدی لائینی با اشاره به زندگی ماشینی امروز، ورزش را نیازی ضروری دانست و تصریح کرد: باید حتماً ورزش جدی گرفته شود و فقط در قالب حرفه‌ای دیده شود، ورزش برای عموم مردم باید ترویج و تبلیغ شود، ورزش باید نوعی خروجی به رفتار اجتماعی و سبک زندگی ما هم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با ذکر این سؤال که خروجی ورزش در رفتارهای اجتماعی ما چیست، بیان کرد: در حال حاضر مصرف بنزین ما به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد، ورزش باید کاری کند تا ضمن فرهنگ‌سازی مردم بیاموزند با دوچرخه نیز می‌توان خیلی راحت ایاب‌وذهاب را تسهیل کرد، شخصیت‌های بالا و مدیران ارشد باید از این وسائل نقلیه استفاده کنند تا الگوسازی شود.

امام‌جمعه ساری همچنین عنوان کرد: نکته دیگر این است که ما از ورزشکاران آرمانی که حاضر نشدند در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی کنند و از قهرمانی چشم‌پوشی تقدیر می‌کنیم؛ اما صرف تمجید و تقدیر کافی نیست اینها در زندگی مشکل دارند آن‌قدر به آن‌ها وعده داده می‌شود که عملی نخواهد شد، بسیاری از اینها نیز الان گلایه‌مند هستند؛ ازاین‌رو باید به آنان رسیدگی کنیم، نهاد ورزش باید برای این ورزشکاران در عمل کاری کند.

این مسئول در پایان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم ورزش ما کامل است که تمرینات خوبی وجود داشته باشد تمرینات هم نیاز به امکانات دارد، باید سهم مازندران کسب شود و توزیع عادلانه امکانات موجود انجام شود، عدالت در ورزش بسیار مهم است، تلفیق حوزه ورزش و جوانان به هر دو بخش صدمه می‌زند؛ چون هر دو حوزه مشکلات دارند و لااقل تبدیل به دو اداره کل در وزارتخانه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.