کد خبر : 16019
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
122 views

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد:

ایجاد بوستان علم و فرهنگ در دانشگاه مازندران

ایجاد بوستان علم و فرهنگ در دانشگاه مازندران
رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران در راستای ایجاد درآمد پایدار و همگام با برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، با حفظ بخش‌های میراثی ساختمان مرکزی، قصد ایجاد بوستان علم و فرهنگ را در این فضا دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ حشمت‌الله علینژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با بازسازی ویلاهای مستقر در ساختمان مرکزی دانشگاه و ایجاد فضاهای جدید، کتاب فروشی، فروشگاه حجاب، فروشگاه‌های عرضه محصولات میراث فرهنگی و صنایع دستی در بوستان علم و فرهنگ ایجاد می‌شوند.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی درحال بررسی طرح ایجاد بوستان علم و فرهنگ ارائه شده از سوی دانشگاه است، اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند از این محصولات علمی، فرهنگی، میراثی و صنایع دستی استفاده کنند و از این راه درآمد پایدار نیز برای دانشگاه به وجود می‌آید‌.

علینژاد با تاکید بر حفظ ساختمان‌ها و دیوارهایی که ثبت میراث فرهنگی هستند، افزود: خیابان پاسداران در طرح تفضیلی قرار دارد و قرار شد در تعامل با شهردار بابلسر بخشی از سازمان مرکزی دانشگاه که دیوار آن جز میراث فرهنگی محسوب نمی‌شود و دیوارهای عادی است، تعریض گردد و معادل قیمتی که برای آن گذاشته شد، درآمدی نیز نصیب دانشگاه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ساختار همه فروشگاه‌ها یک طبقه است و  ارتفاع ۴ و نیم متری آن‌ها بنابر مقررات میراثی حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.