کد خبر : 16113
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
129 views

گلایه مردم غرب مازندران از ضعف عملکرد دهیاری‌ها

گلایه مردم غرب مازندران از ضعف عملکرد دهیاری‌ها
مهم‌ترین موضوعات متقاضیان دیدار مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران به ترتیب تسهیلات بانکی، مشکلات معلمان آموزش و پرورش، انشعابات آب و برق و گاز، درخواست مجوز احداث دیوار زمین های کشاورزی، مسکن ملی، تامین اجتماعی، کمبود دارو و امکانات درمانی، زیرپوشش قرار گرفتن کمیته امداد و اعتراض به عملکرد دهیاری ها بود.


به گزارش تیتر شمال؛ دفتر استانداری غرب مازندران هفتگی با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندان در این منطقه است که از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست افزون بر پنج هزار نفر پاسخ داده شده است.

امروز سه شنبه هفت مدیرکل استانی از جمله مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران حوالی ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و تا ساعت ۱۴ به درخواست ۱۸۷ نفر از متقاضیان پاسخ دادند.

رسیدگی به درخواست ۱۸۷ نفر

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران از پاسخگویی به درخواست ۱۸۷ متقاضی در چهلمین ملاقات مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری این استان خبر داد.

اسماعیل مهرافزا در حاشیه ملاقات مردمی غرب استانداری مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : مهمترین موضوعات متقاضیان در زمینه های تسهیلات بانکی، مشکلات معلمان آموزش و پرورش، انشعابات آب و برق و گاز، درخواست مجوز احداث دیوار زمین های کشاورزی، مسکن ملی، تامین اجتماعی، کمبود دارو و امکانات درمانی، زیرپوشش قرار گرفتن کمیته امداد و اعتراض به عملکرد شهرداریها و دهیارها بوده است.

وی به حضور هفت مدیرکل نهادهای اجرایی در ملاقات مردمی امروز(سه شنبه) دفتر غرب استانداری اشاره کرد و گفت: امروز مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران هم به نیابت استاندار در این ملاقات مردمی حضور داشت که به درخواست های مردمی پاسخ داده است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران ادامه داد: برآیندها مبین این است که فراوانی موضوعات دیدار مردمی امروز بیشتر در حوزه اختیارات مدیران کل حاضر امروز این دفتر بوده که در واقع مردم دارند خود را با هر مسوولی که هر سه شنبه به این دفتر می آید، منطبق می کنند.

وی تصریح کرد: موضوعاتی که مردم غرب مازندران در دیدارهای امروز مطالبه می کنند از لحاظ اجرایی و شرح وظیفه با مدیران کلی به این دفتر می آیند همخوانی دارد و اوضاع دارد بهتر پیش می رود.

مهرافزا گفت: از آغاز فعالیت دفتر غرب استانداری مازندران تا امروز افزون بر پنج هزار درخواست مردمی در سامانه سامد استانداری مازندران متخص این دفتر ثبت شده است.

استان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که حدود یک میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند.

گلایه مردم غرب مازندران از ضعف عملکرد دهیاری‌ها

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های موجود، مدت پنج بار شخصاً در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

طبق آمار مسؤول دفتر استانداری غرب مازندران از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون افزون بر پنج هزار نفر از مردم خطه غربی استان پس از مراجعه به دفتر و ارائه درخواست‌هایشان به مدیران استانی پاسخ دریافت کردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.