کد خبر : 16229
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
140 views

تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و سنگفرش راه قول استاندار به مردم شکرکوه

تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و سنگفرش راه  قول استاندار به مردم شکرکوه
ایجاد دهکده بوم‌گردی شکرکوه، تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و سنگفرش هزار متر توسط بنیاد مسکن قول استاندار مازندران به درخواست مردم این روستا بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در سفر شهرستانی به کلاردشت در جمع مردم روستای شکرکوه اظهار کرد: اکنون در اول راه احیای روستاها هستیم و امروز در روستاها بحث توسعه و صنعت کشاورزی و گردشگری را در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: هنوز موفق نشدیم شغل پایدار را به روستاهای مازندران بیاوریم تا جوان روستایی ما بتواند خرج خانواده‌اش را در روستا بدهد.

حسینی‌پور گفت: امروز گازرسانی به بیش از ۹۷ درصد روستاهای مازندران انجام شده است و سایر امکانات و بسترها نیز باید در روستاها جهت رفاه مردم و ایجاد شغل پایدار فراهم شود.

وی افزود: خداوند تمامی نعمت‌ها را به روستاها داد و باید تلاش کنیم تا شغل پایدار در روستاها را فعال کنیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: فعال کردن اقتصاد روستا، فعال کردن فرهنگ روستاهای استان اولویت ما است تا سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران را برندسازی کنیم و بزرگترین مسئولیت بر دوش جهاد کشاورزی است.

این مسئول گفت: کلاردشت هاب گردشگری طبیعت مازندران می‌تواند باشد و ما باید این طبیعت را احیا و حفظ کنیم.

حسینی‌پور عنوان کرد: باید افق نگاه‌مان را وسعت ببخشیم و باید اینگونه باشد فرزندان کلاردشت که با بحران جوانی جمعیت در این مناطق مواجه هستیم؛ تمدن این شهرستان را حفظ کنیم.

وی مطرح کرد: در جلسه صبح امروز با نمایندگان اقشار نیز متذکر شدیم که ما با یکسری محدودیت‌های قانونی در روستاهای‌مان داریم و اینکه جاده‌های ما دارای مشکلاتی است یک اشتباه محاسباتی است و نباید در مازندران همانند استان‌های کویری ببینیم و نسخه‌پیچی کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: زمین در مازندران با ارزش است و بدنبال تلاش هستیم تا با اصلاحاتی این محدودیت‌ها را برداریم.

این مسئول اعلام کرد: برای حل مشکلات باید جلسه برگزار کنید و مشکلات را با همفکری و وحدت مرتفع کنید.

حسینی‌پور تاکید کرد: این دولت شعارش حل مسئله بود و باید مسئولان بدنبال حل مشکلات مردم باشند و این سیاست باید در روستاها نیز بیاید.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: ما مسئول پشت مرزنشین در این دولت نداریم و باید در میان مردم بیایند و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما بدنبال آن هستیم که روستای شکر کوه به عنوان محروم‌ترین روستای کلاردشت را توانمند کنیم و قطعا بدنبال توانمندسازی و فعال کردن اقتصاد ۲۱ روستای کلاردشت هستیم.

این مسئول گفت: باید صنعت دامداری را در روستاها توسعه دهیم و در گام نخست ۵۰۰ روستا برای این منظور انتخاب و در دست انجام است.

حسینی پور متذکر شد: ایجاد دهکده‌های صنعتی در ۲۱ روستای کلاردشت می‌تواند یکی از گام‌های موثر فعال کردن اقتصاد روستایی باشد.

وی یادآور شد: توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای و متعاقبا فعال‌سازی صنایع مرتبط با توجه به هموار شدن فرصت‌های صادراتی می‌تواند یکی از گزینه‌های فعال کردن اقتصاد روستایی باشند که این مهم با محوریت دهیاران و جوانان سخت‌کوش روستایی محقق خواهد شد.

گفتنی است ایجاد دهکده بوم‌گردی شکرکوه، تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و سنگفرش هزار متر توسط بنیاد مسکن قول استاندار مازندران به درخواست مردم این روستا بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.