کد خبر : 16281
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
134 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

مازندران استان ویژه در گردشگری سلامت

مازندران استان ویژه در گردشگری سلامت
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان‌های ویژه در گردشگری سلامت محسوب می‌شود، گفت: توسعه حوزه گردشگری در اولویت قرار دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور ظهر امروز در کنگره بین‌المللی و میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب وستون فقرات ایران در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اظهار کرد: استان مازندران با توجه به موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی خود و با شاخصه‌های طبیعی متمایز در میان استان‌های کشور از جمله آب و هوای بسیار مطبوع در فصل بهار و تابستان و داشتن آب‌های معدنی گرم و سرد، طبیعت بکر و جذاب و محیطی آرام از نظر فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از استان‌های ویژه در گردشگری سلامت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینگه گردشگری سلامت از جمله حوزه‌هایی است که در این استان دارای اولویت است بیان کرد: اما توسعه این حوزه از گردشگری آن طور که باید و شاید تا به حال مورد توجه نهادهای متولی امر قرار نگرفته است و امیدواریم که در حال حاضر که دو شهر این استان به عنوان شهر سلامت معرفی شده است امیدواریم با هدف بررسی نقش استان مازندران در گردشگری سلامت با رویکرد طبیعت درمانی به روش توصیفی- تحلیل صورت پذیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: نتایج نشان داده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود و موقعیت بسیار مناسب مازندران و همچنین پزشکان حاذقی چون پرفسور کتابچی که در توانایی بی‌مثال و در ادب و انسانیت بی‌مانند بوده‌اند که توانسته‌اند شاگردان بسیاری تربیت کنند این استان را به قطب گردشگری درمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کند.

حسینی‌پور ادامه داد: خوشحال هستیم که در استانی زندگی می‌کنیم که خیرین سلامتی چون این استاد فرزانه‌ای مانند کتابچی به عنوان پژوهش گر برتر کشور در آن زندگی می‌کنند که خویش پیگیر درمان بیماران بوده و هیچگاه وضعیت مالی بیماران باعث نشده است که از درمان بازبماند.

وی تصریح کرد: این فرزند برومند این استان به عنوان یکی از افراد شاخص درحوزه سلامت بوده است که باید از زحمات ایشان قدردانی به عمل آمده و به عنوان الگو در این استان معرفی شود.

استاندار مازندران با اشاره به نقش موثر جامعه پزشکی در دفاع مقدس گفت: اگر زحمات این قشر در دفاع مقدس نبود بسترهای لازم برای پیروزی امکان‌پذیر نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: این کنگره به منظور قدردانی از چهره شاخص پزشکی استان و شهرستان بابل، جراح برجسته و نام آشنای مغز و اعصاب در کشور سیدابراهیم کتابچی در این شهرستان برگزار شده است.

مظفرپور ابراز امیدواری کرد: به‌زودی برای پاسداشت این مقام علمی یکی از میدان‌های مرکزی بابل به نام سیدابراهیم کتابچی نام‌گذاری شود.

وی افزود: این کنگره که با حضور ۲۵۰ محقق و استاد برجسته ایران و جهان، پدیده‌های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته‌های مختلف به‌مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد بحث و بررسی قرار می‌ گیرد.

حجازیان دبیر علمی این همایش نیز از برگزاری پنل‌های تخصصی و یکصد سخنرانی به ویژه سخنرانی پیشکسوتان در بخش جراحی مغز و اعصاب خبر داد و افزود: تبادل به‌روزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب در این پنل‌های تخصصی در دستور کار است که در این سه روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.