کد خبر : 16311
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
161 views

فرماندار مرکز مازندران:

تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری نیازمند ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری نیازمند ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
فرماندار مرکز مازندران، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی نوبخت روز پنجشنبه در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری که در راستای دستور رئیس جمهور آیت الله دکتر رئیسی پیرو شتاب بخشی در جهت تکمیل این طرح انجام شد، اظهار داشت: این میزان اعتبار با دستور رئیس جمهور در راستای موافقتنامه کمک به ساماندهی مدیریت پسماند و تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری پیش‌بینی شده‌ است.

وی با قدردانی از پیگیری های ویژه استاندار مازندران برای تعیین تکلیف طرح های طولانی مدت در استان از جمله در این شهرستان، اظهار کرد: طرح نیروگاه زباله سوز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ به دولت‌سیزدهم تحویل شد و با پیگیری، تلاش دولت و تخصیص سه هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال گذشته، اکنون این طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه روش ما در شهرستان ساری تحقق رشد، توسعه و آبادانی متوازن و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در جهت تغییر به نفع مردم است، بیان کرد: لازمه تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری، بسیج ظرفیت ها و بهره گیری از تمام امکانات دستگاه های اجرایی استان است.

فرماندار ساری گفت: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات دولتی و با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود، بنا داریم تا از ظرفیت بسیار خوب مولدسازی در جهت تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان استفاده کنیم.

نوبخت با بیان اینکه عزم و اراده دولت مردمی سیزدهم برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام ملموس و مشهود است، ادامه داد: تمام طرح های عمرانی نیمه تمام و برجای مانده از سالیان گذشته را احصا، شناسنامه دار و اولویت بندی کرده ایم و در جهت تکمیل نهایی آن در میدان عمل هستیم.

وی گفت: برای اصلاح امور اقتصادی و عمران و آبادانی منطقه که عدالت اجتماعی را نیز به همراه خواهد داشت آمادگی کامل داریم و مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید بااستفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود، در جهت تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به مازندران، ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در دست اقدام در شهرستان ساری مصوب شد.

نوبخت تصریح کرد: از مجموع اعتبار مصوب شده برای اجرا و تکمیل ۱۳۴ طرح عمرانی در ساری، تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

در مرکز مازندران، دستگاه‌های اجرایی دارای طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور ۲۸ دستگاه، تعداد طرح‌های فعال و در دست اجرا ۳۴ طرح و تعداد طرح های راکد که پس از سفر فعال شدند نیز ۹ طرح اعلام شده است.

کنار گذر شمالی ساری، محور ساری – تاکام، محور پنبه زارکنی لاریم، نیروگاه زباله سوز، تالار و کتابخانه مرکزی، تصفیه خانه فاضلاب و جمع آوری شبکه فاضلاب، سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آیت‌الله طبرسی از جمله طرح‌های عمرانی نیمه کاره‌ای بود که پس از سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به ساری و تامین منابع مالی مورد نیاز، دوباره فعال شدند.

در سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی برای تکمیل ۱۳۶ طرح عمرانی نیمه تمام در مازندران ۱۷۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۵۰ درصد از این اعتبارات در حوزه عمرانی است و طبق زمان بندی تمامی طرح ها در بخش های مختلف با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پیگیری های ملی حداکثر باید تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.