کد خبر : 16436
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
167 views

از امروز و به مدت دو روز؛

بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماری‌های عفونی ایران در بابلسر آغاز شد

بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماری‌های عفونی ایران در بابلسر آغاز شد
بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماران عفونی و گرمسیری ایران در بابلسر به مدت دو روز در حال برگزاری است.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماران عفونی و گرمسیری ایران در بابلسر برگزار شد.

این کنگره با مشارکت و همراهی، انجمن عفونی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل و بقیه‌الله، انجمن حمایت از بیماری های عفونی کشور و استان، انجمن بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نظام پزشکی بابل در حال برگزاری است.

در این دوره، ۲۵۰ نفر شرکت کننده اعم از ۱۰ رده جامعه پزشکی شامل پزشکان عمومی، متخصصین، کارشناسان و پرستاران حضور دارند که به مدت دو روز ( هفدهم و هجدهم آبان‌ماه ) برگزار خواهد شد.

فرهاد غلامی بعد از ظهر امروز در بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماران عفونی و گرمسیری ایران در بابلسر اظهار کرد: در دوران کرونا نزدیک به ۳۰ دکتر و پرستار در دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: استمرار برگزاری در هر سال، نشان از تلاش و دغدغه است و کار سختی را برای عوامل اجرایی بدنبال دارد.

این مسئول ادامه داد: ارائه نتیجه تحقیقات و تبادل تجربیات و دانش‌های نوین پزشکی، فرصتی است که زمینه برای تمامی فعالان این عرصه جهت درمان، پیشگیری و ریشه‌کنی بیماری‌ها برای آنان فراهم شود و هماهنگی‌ها افزایش یابد.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران علیرغم محدودیت‌ها در دوران کرونا، برنامه‌های آموزشی خود را قطع نکرد و تلاش بر استمرار و برگزاری منظم داشت.

وی اشاره کرد: در عرصه اجرا نیز این دانشگاه یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه توانست در دوز اول و دوم بالای ۹۵ درصد، در دوز سوم ۶۵ درصد و در دوز چهارم ۱۵ درصد واکسیناسیون را انجام دهد و جزو موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

غلامی گفت: در دور اول و دوم با مشارکت نهادهای مردمی و بسیج این آمار مطلوب بدست آمد که توانست میزان درگیری را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور اساتید برجسته که یکی از بخش‌های سرآمد آن اساتید مجمع است بدنبال آن است تا با بیمارستان جدید رازی توسط اساتید پیشکسوت از نیروهای جوان بهره ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران متذکر شد: بهره‌مندی از اساتید پزشکان پیشکسوت و جوان نقطه عطفی خواهد بود.

غلامی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران جدا از رشد در حوزه دانشگاهی و تربیت نیرو در حوزه اجرایی نیز عزم جدی وجود دارد.

در روز نخست این همایش، چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد و آخرین دستاوردها و نکته‌های مهم مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

در روز دوم نیز سه پنل تخصصی برگزار خواهد شد و طی این دو روز که با حضور پزشکان و متخصصان بیماری‌های عفونی سراسر کشور در حال برگزاری است در هفت پنل تخصصی که به بیماری‌های شاخص عفونی اختصاص دارد، آخرین مقالات و دستاوردهای علمی به اشتراک گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.