کد خبر : 16431
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
112 views

رئیس دیوان عدالت اداری:

دستگاه‌های اجرایی در احقاق حقوق مردم کوتاهی نکنند

دستگاه‌های اجرایی در احقاق حقوق مردم کوتاهی نکنند
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دستگاه‌های اجرایی وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم بکارگیری و کوتاهی نکنند.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام مظفری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران دیوان عدالت اداری را مولود انقلاب دانست و افزود: رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌ها از جمله وظایف اصلی دیوان عدالت اداری بوده و همه تصمیمات مراجع حاکمیتی قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است.
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: اگر هر فرد ایرانی احساس کند دستورالعمل‌ها، بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقرره‌های موجود، خلاف قانون یا موازین شرعی است، بدون صرف هزینه و بدون ذینفع بودن بصورت مستقیم، می‌تواند ضمن شکایت، درخواست ابطال از دیوان عدالت اداری داشته باشد.

مظفری تاکید کرد: بصورت موردی نیز هر فردی از هر تصمیم دستگاه اجرایی و حاکمیتی، فعل یا ترک فعل آن، متضرر شود و ذینفع باشد، می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح دعوی کند تا شکایت واصله مورد رسیدگی قرارگیرد.

وی تصریح کرد: در سطح کشور با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شرایطی فراهم شده که هموطنان گرامی می‌توانند در کمترین زمان ممکن و حتی از منزل خود، با ورود به سایت مربوطه با هزینه بسیار جزئی، شکایت خود را ثبت کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردم، جلسات متعددی در تعامل با دولتمردان، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برگزار شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی در این جلسات تشویق و ترغیب شدند تا وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم، به نحوی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نباشد.
مظفری، وضعیت استان مازندران را در مقایسه با استان‌های همتراز در حوزه مراجعات مردمی به دیوان عدالت اداری، مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در بخش اداری و وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز برخی پرونده‌های مختومه و منتهی به صدور حکم، اجرا نشده باقی مانده که در این سفر پیگیری خواهد شد.
برگزاری جلسه دیدار مردمی، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی استان از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس دیوان عدالت اداری به استان مازندران خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.