کد خبر : 16492
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
122 views

استاندار مازندران در کارگروه مولدسازی دارایی‌ها:

سامانه جامع رصد و پایش هوشمند دارایی‌های دولت در مازندران راه‌اندازی شود

سامانه جامع رصد و پایش هوشمند دارایی‌های دولت در مازندران راه‌اندازی شود
استاندار مازندران با بیان اینکه باید کاری کنیم که ما امکان رصد و پایش هوشمند نسبت به تمامی اموال دولت در استان داشته باشیم؛ گفت: لذا باید فورا سامانه جامعی ایجاد و تمامی زوایای اموال دولت در استان در این سامانه بارگزاری شود و به صورت مستند تمامی اموال ثبت گردد.


به گزارش تیتر شمال؛  سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه امروز کارگروه مولدسازی دارایی‌ها در سالن شهید رجایی استانداری اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته ما توانستیم در سطح کشور، پیگیری‌های خوبی را در حوزه مولدسازی دارایی‌های دولت در مازندران داشته باشیم.

وی افزود: توجه داشته باشید که بحث مولدسازی صرفا مربوط به دارایی‌های مازاد نیست و نام این پروژه، مولدسازی است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دولت اموال بلااستفاده زیادی در استان دارد، که این اموال، ارزش‌افزوده و بهره‌وری پایین دارد و سال‌ها است رها شده و استفاده مطلوبی از این اموال نشد که این اموال باید هم شناسایی شود و هم بهینه‌سازی شود و لذا مسئولیت این امر را دولت به ما داده است.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: در همه جای دنیا بحث مولدسازی اموال دولت به‌عنوان یک تجربه موفق به ویژه در کشورهای توسعه یافته بوده و تلاش شده تا دارایی‌هایی که دولت دارد مولد شوند و متاسفانه در کشور ما به دلیل دولت سالاری در حوزه اقتصاد بسیاری از اموال در اختیار دولت است.

حسینی‌پور، بیان کرد: لذا می‌بینید که جامعه، کشور و خود دولت، چقدر درگیر گرفتاری هستند، در صورتی که اموالش در حال خاک خوردن است و این اموال باید مولد شود تا این گره‌ها باز شود.

وی، عنوان کرد: در اصل ۴۴ آمدند تا یک قدمی بردارند که متاسفانه انحرافاتی در اجرای کار ایجاد شد و سپس آمدند قفل‌وبست‌های محکم‌تری را ایجاد کردند، تجربیات اصل ۴۴ را نیز جمع‌آوری کردند و در نهایت به الگوی مناسبی رسیدند و در ادامه مجلس شورای اسلامی با مصوباتی که انجام داد نیز به پای کار آمد.

استاندار مازندران، اعلام کرد: تمامی کشورهای پیشرفته در حوزه اموال و دارایی‌های دولتی امکان رصد و پایش دقیق دارند، در درجه اول می‌بایست باید کاری کنیم که ما امکان رصد و پایش هوشمند نسبت به تمامی اموال دولت در استان داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان، گفت: لذا باید فورا سامانه جامعی ایجاد و تمامی زوایای اموال دولت در استان در این سامانه بارگزاری شود و به صورت مستند تمامی اموال ثبت گردد.

حسینی‌پور، تاکید کرد: در تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز معتبر تحقیقاتی، تمامی کشورهای پیشرفته دنیا بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد مولدسازی دارایی و اموال دولت را انجام دادند و لازم است ما به طور دقیق بدانیم که ما در مازندران تاکنون چند درصد مولدسازی انجام داده‌ایم.

وی مطرح کرد: استانی که سرآمد استان‌های کشور و نخستین مقصد گردشگری است و بیشترین سفرهای داخلی به این استان انجام می‌گیرد، نباید بهترین اموال دولت در بهترین نقاط ساحلی، در اختیار دولت باشد که هر کسی به آن حصاری زده و سالانه یک تعدادی از کارکنان خود را به آن نقطه بیاورد.

استاندار مازندران، افزود: مولدسازی یک نوع ثروت‌آفرینی است و باید برای مازندران تولید ثروت کنیم، لذا نباید اجازه دهیم که این ثروتی که متعلق به مردم استان است همین‌طور بلا استفاده رها شده باشد.

مقام عالی دولت در استان، گفت: اصلا چرا باید این همه مقاومت داشته باشیم برای اینکه این دارایی‌ها، مولدسازی شوند؛ بنابراین هم رویکرد مادی و هم رویکرد غیرمادی هم می‌تواند داشته باشد و ما می‌توانیم یک فضای خالی و بلااستفاده را به یک بخش تجاری، صنعتی و یا فضای تفریحی و گردشگری با یک مهندسی و طراحی مطلوب، مبدل کنیم.

حسینی‌پور خطاب به معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد: با کمک نظام مهندسی به زودی محاسبه کنید که ارزش افزوده اموال دولتی در مازندران چه میزان است و اگر این طرح آماده شود به راحتی می‌توانیم با استدلال با دستگاه‌ها وارد مذاکره شویم و بگوییم که تحقق این امر به نفع خودشان است.

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت تدوین سند آمایش مولدسازی دارایی‌های دولت در مازندران، اذعان کرد: تا مشخص شود در هر پهنه چه کارهایی باید انجام گیرد.

مقام عالی دولت در استان، اشاره کرد: بین فروش و مولدسازی، تفاوت است و ما باید حداکثر تلاش‌مان کنیم تا مولدسازی انجام گیرد نه فروش و از ثروت تولید شده برای توسعه و زیرساخت‌های استان استفاده شود که می‌تواند استان را متحول کند.

حسینی‌پور متذکر شد: اگر ما سماجت و پیگیری نکنیم، در استانی که هر وجب زمین دارای ارزش ریالی بسیاری است، بلااستفاده و رها شده باقی می‌ماند و ثمره‌ای برای استان نخواهد داشت.

وی یادآور شود: بدون تعارف ناچار خواهیم شد دستگاه‌هایی را که در زمینه مولدسازی با ما همکاری نکنند را به رسانه‌ها اعلام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.