کد خبر : 16510
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
114 views

مدیرکل ارشاد مازندران اعلام کرد:

مردمی‌بودن و امیدبخشی دو راز ماندگار شعر نیما یوشیج

مردمی‌بودن و امیدبخشی دو راز ماندگار شعر نیما یوشیج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: شعر نیما به دلیل ویژگی مردمی‌بودن و امیدبخشی متفاوت از سایر شعرها بود.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر صبح امروز در مراسم همایش استانی بزرگداشت نیما یوشیج در نور اظهار کرد: مازندران قبل اسلام تاریح درخشانی داشت که پس از اسلام این تاریخ، درخشان‌تر شد.

وی افزود: این تاریخ در عصر معاصر در دوران انقلاب و دفاع مقدس و دفاع حرم با آن مجاهدت‌های مثال‌زدنی‌اش، درخشان‌تر از همیشه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ما امروز وارث تاریخ درخشان مازندران از تاسیس حکومت علویان تا دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و حتی دفاع از حرم و سرداران شهید و پهلوانان و مفاخر ادبی و هنری هستیم.

آهنگر ادامه داد: مازندران را به آرش کمانگیر، حسن یزدانی، سلمان هراتی، امیر پازواری و نیما یوشیج می‌شناسند و این شناسنامه مازندران است.

وی افزود: افرادی چون نیما ستاره‌های درخشان مازندران هستند و باید تلاش کنیم تا امانتدار خوبی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای ماندگاری و انتقال فرهنگ استفاده از ابزار هنر و به‌ویژه شعر است که با زندگی مردم آمیخته است.

این مسئول ادامه داد: نیما یوشیج معیار شعر عصر معاصر است که شعر نیما به دلیل ویژگی مردمی بودن و امیدبخشی متفاوت از سایر شعرها بود و راز ماندگاری نیما نیز همین دو اصل بوده است.

آهنگر با بیان اینکه ایران مهد شاعران به نام است؛ گفت: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش‌مان است و آن حفظ، تعمیق و تکثیر فرهنگ مازندران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.