کد خبر : 16533
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
149 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران راه‌اندازی می‌شود

دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: درصدد هستیم تا دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران را راه‌اندازی کنیم تا از قبل این سیاست، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم را در راستای سازماندهی و ساماندهی شبکه‌ها و فعالان حوزه کتاب را رقم بزنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با موضوع آغاز هفته کتاب، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت بسیار مغتمی برای سوق و توجه عموم مردم به سمت کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

وی افزود: امیدواریم با فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع درنظر گرفته شده در طول هفته کتاب، شاهد حال و هوای خوبی برای کتاب و کتاب‌خوانی در استان باشیم و به دیگران بیاموزیم چگونه مهربان‌تر از گذشته با کتاب، همراه باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: اگر انس با کتاب قوت نگیرد نتیجه ایده‌آل محقق نخواهد شد و امروز جوامعی به پیشرفت دست می‌یابند که سرانه مطالعه در آن کشورها بالا است.

 

این مسئول، ادامه داد: هفته کتاب فرصتی طلایی برای چاره‌اندیشی در حوزه چالش‌های عرصه ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

آهنگر تاکید کرد: هفته کتاب یک هفته ملی است و مخاطبان آن تمامی آحاد جامعه هستند و لذا باید تلاش کنیم تا تمام مردم را در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، مشارکت دهیم تا کتاب‌خوانی به یک امر همگانی و فراگیر تبدیل شود.

 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اهدافی که ما در این هفته دنبال کنیم شامل توسعه فرهنگ مکتوب از تولید گرفته تا توزیع، کیفیت کتب تولید شده، توسعه کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه به ویژه در نسل جوان، نوجوانان و کودکان و ارتقای سطح مهارت‌های زندگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: شعار سی و یکمین هفته کتاب نیز آینده خواندنی است انتخاب شده و امیدواریم دستگاه‌های متولی این شعار را سرلوحه برنامه‌های خود در طول این هفته قرار دهند.

 

این مسئول ادامه داد: درصدد هستیم تا دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران را راه‌اندازی کنیم تا از قبل این سیاست، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم را در راستای سازماندهی و ساماندهی شبکه‌ها و فعالان حوزه کتاب را رقم بزنیم و در نهایت اهم این اقدامات و نتایج آن در طول هفته کتاب به نمایش گذاشته شود.

 

آهنگر متذکر شد: امسال ۳۰ عنوان برنامه شاخص و محوری داریم که مجموعا بالغ بر ۷۵۰ عنوان برنامه در طول هفته کتاب توسط دستگاه‌های مرتبط اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.