کد خبر : 16663
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
120 views

در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران مطرح شد؛

انتقاد از وضعیت نامناسب خشونت‌های کلامی تا تاکید بر حل مشکلات در مهلت‌های تعیین شده

انتقاد از  وضعیت نامناسب خشونت‌های کلامی تا تاکید بر حل مشکلات در مهلت‌های تعیین شده
مهم‌ترین موضوعات مطروحه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران به انتقاد از وضعیت نامناسب خشونت‌های کلامی در استان و همچنین حل مسائل مردم در قید زمان تعیین شده برای هر دستگاه، بود.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور کریمی دادستان مرکز استان و قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در سالن کنفرانس دادگستری مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌ریزی مسئولان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید منتهی به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه مهمی است که همه مدیران و مسئولان نسبت به تحقق آن در جامعه مسئولیت دارند.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم، موضوعی فراقوه‌ای است که همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و ارگان‌ها، به ویژه اداراتی که با جامعه ارتباط بیشتری دارند، با نظارت دستگاه قضایی استان در آن نقش مهم و موثری بر عهده دارند.

انتقاد رئیس دستگاه قضا از  وضعیت نامناسب خشونت‌های کلامی در مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران، با انتقاد از وضعیت نامناسب خشونت‌های کلامی در استان، تصریح کرد: با مدیریت گفتار و کنترل خشونت‌های کلامی، بسیاری از جرائم خشن نیز کنترل خواهد شد که این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مقام عالی دستگاه قضا در مازندران، با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، متعهدانه و مسئولانه به مساله مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کنند؛ تاکید کرد: مساله پیشگیری از وقوع جرم امری ضروری است و باید به آن به عنوان امری واجب پرداخته شود که در این راستا شایسته است مدیران کل ادارات استان با تلقی موضوعات مطروحه در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان امری مهم و واجب، شخصاً در جلسات فصلی این شورا شرکت کنند.

لزوم انجام ماموریت‌ها در قید زمان‌های تعیین شده 
قاسم عزیززاده گرجی نیز در این جلسه اظهار کرد: ما مدیران و مسئولان دستگاه‌های گوناگون اجرایی در دور یک میز جمع می‌‌شویم تا این تصمیمات به نفع مردم رقم بخورد.

وی افزود: آنچه که بنا است تصمیم گرفته شود در نهایت دستگاه قضا به کمک ما خواهد آمد و مردم از ما دستگاه‌های اجرایی که رسالت و ماموریت هر کدام‌مان نیز مشخص است، انتظار دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تمام هم و غمش آن است که مسائل مردم نباید روی زمین بماند.

این مسئول ادامه داد: وقتی قید زمان برای دستگاهی تعیین می‌شود باید حتما در آن زمان تعیین شده موضوع حل شود چرا که تصمیم سایر دستگاه‌ها نیز در گرو و وابسته به دستگاه نخست است.

عزیززاده گرجی اعلام کرد: لذا باید مصوبات گذشته و قید زمان و مسئول پیگیری هر مصوبات را پاسخگو کنیم و صرف اکتفا به برگزاری جلسه و مصوبات در شأن نفرات حاضر نخواهد بود.

وی بیان کرد: اگر آنچه را که قرار شد و به هر دلیلی محقق نشد باید در راستای تامین منافع مردم که هدف مشترک همه ما است، همه پای کار بیاییم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، متذکر شد: بعضا مهلت‌هایی تعیین می‌شود و در این مهلت کار انجام نمی‌گیرد و قطعا هر روز برای مردم دارای اهمیت بوده و یک روز هم برای آنان دیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.