کد خبر : 16785
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
107 views

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر خبر داد:

وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران و درخواست بالگرد برای اطفای حریق

وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران و درخواست بالگرد برای اطفای حریق
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر از وقوع حریق در سطح اراضی جنگلی «ویسر» کجور خبر داد و گفت: علاوه‌ بر کجور، آتش‌ در جنگل‌های روستای «بالاس» ارتفاعات دوهزار تنکابن نیز به دلیل وزش باد شعله‌ور شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ محسن مرادی صادق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز حریق در عرصه‌های جنگلی جاده «شوراب» مرز حوزه استحفاظی کجور و نوشهر آغاز و همچنان در حال اطفاست.

وی افزود: به دلیل وزش باد گرم و احتمال گستردگی آتش‌سوزی در جنگل‌های تنکابن و نوشهر درخواست بالگرد شد.

مرادی‌صادق با بیان اینکه اولویت اعزام بالگرد جنگل‌های تنکابن است، افزود: بعد از تنکابن بالگرد به جنگل‌های کجور اعزام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت با همراهی نیروهای امدادی، هلال احمر، محیط زیست، بسیجیان و همیار طبیعت و مردم محلی در حال اطفاء آتش در نوشهر هستند، عنوان کرد: در زمان حاضر اراضی جنگلی «ویسر» کجور و «بالاس» تنکابن دچار حریق شده است که نیروها برای کنترل و اطفاء حریق در منطقه حضور دارند و در بقیه مناطق، تا این لحظه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی جنگلی و اراضی دریافت نشده است.

مرادی‌صادق  به وزش باد گرم و احتمال حریق در اراضی جنگلی «اشاله» کرد و از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران-نوشهر در پایان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه وقوع آتش‌سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.