کد خبر : 16795
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
127 views

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد:

ظرفیت ویژه مازندران برای تبدیل به الگوی موفق نسل دوم مناطق آزاد کشور

ظرفیت ویژه مازندران برای تبدیل به الگوی موفق نسل دوم مناطق آزاد کشور
وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر لزوم تصویب طرح جامع منطقه آزاد مازندران با کمک دانشگاهیان و صاحبنظران گفت: به نسبت بسیاری از مناطق آزاد کشور وضعیت آمادگی مناطق آزاد مازندران جهت تبدیل به یک الگوی موفق و یکی از نمونه‌های خوب مناطق آزاد نسل دوم شود، وجود دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز، احسان خاندوزی در حاشیه برگزاری همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد مازندران در سالن دانشکده هنر دانشگاه مازندران بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همایشی که امروز با ابتکار دانشگاه مازندران در موضوع منطقه آزاد مازندران شکل گرفت، نکات بسیار خوبی را از زبان صاحبنظران و اساتید و همچنین مسئولان اجرائی در استان از استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی افزود: ما در وزارت اقتصاد و دارایی که یکی از نقش آفرینان جدی در حوزه سیاست گزاری مناطق آزاد تجاری است بسیار به نسل دوم مناطق آزاد تجاری کشور که طی دو- سه سال اخیر مصوب شده‌اند و دارای ویژگی‌های متمایزی نسبت به مناطق آزاد نسل اول هستند، امید داریم.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: به لحاظ زمانی در منطقه آزاد مازندران به جهت اینکه سرمایه‌گذاری‌های پیشینه خوبی در حوزه زیرساخت صورت گرفته است بسیار امید داریم که ثمرات منطقه آزاد مازندران، خیلی زودتر از آن‌چیزی که تصور می‌شود هم در زمینه تجارت، صادرات، واردات و ترانزیت و هم در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای حوزه اوراسیا که مزیت فوق‌العاده‌ استان مازندران است، به ثمر برسد.

خاندوزی تصریح کرد: به نسبت بسیاری از مناطق آزاد کشور وضعیت آمادگی مناطق آزاد مازندران جهت تبدیل به یک الگوی موفق و یکی از نمونه‌های خوب مناطق آزاد نسل دوم شود در کنار منطقه آزاد سرخس که آن هم دارای زیرساخت‌های خوبی است وجود دارد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه طرح جامع منطقه آزاد نیاز است که با فوریت با کمک دانشگاهیان و صاحبنظران مصوب شود، بلافاصله پس از اینکه طرح انجام شود و برای فاز اول، محصور بودن منطقه نیز مورد تایید گمرک ایران قرار بگیرد، ما آمادگی آن را داریم که وارد فاز اجرائی و محقق کردن تمام آن مزیت‌های شویم که به جهت معافیت‌های گمرکی و به جهت معافیت‌های مالیاتی و تهیلاتی که لازم است برای منطقه آزاد مازندران، رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.