کد خبر : 16892
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
137 views

خودکفایی تولید ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی ایرانی نتیجه حرکت مازندران در مسیر پیشرفت و تولید

خودکفایی تولید ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی ایرانی نتیجه حرکت مازندران در مسیر پیشرفت و تولید
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: امروز سرمایه‌گذاری و همت در مسیر پیشرفت و تولید منتج به ان شد تا ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی با کاغذ ایرانی تقدیم سراسر دانش آموزان کشور شود.


به گزارش تیتر شمال؛ امید نیک‌نژاد صبح امروز در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور که با حضور وزیر ارشاد، استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت توسعه آینده پویا، مسئولان ملی و استانی در محل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک رویداد بزرگ فرهنگی و دستاورد دولت سیزدهم را شاهد هستیم.وی افزود: ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی با کاغذ ایرانی تقدیم سراسر دانش آموزان کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: از میزان تولید ۴۵۰۰ تن سال ۹۹ در  آذرماه ۱۴۰۰ به ۴۵  هزار تن رسیدیم و امسال به ۵۵ هزار تن خواهیم رسید.

این مسئول ادامه داد: ۶۰۰ میلیون دلار تجهیزات در این شرکت است تا ما امروز به پیشرفت و خودکفایی برسیم.

نیک‌نژاد اعلام کرد: امروز سرمایه‌گذاری در مسیر پیشرفت و تولید، هزینه نیست و باید کالایی را تولید کنیم که نیاز کشور است.

وی عنوان کرد: همت باید به این سمت مصروف شود که نیاز کشور تولید شود و نگاه صرفا سودمحور ختم به این مسیر نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان کرد: ما می‌توانیم باری از دوش کشور برداریم و خوشحالیم به وعده خود در خودکفایی تولید با همه سختی‌ها عمل کنیم.

این مسئول گفت: کارخانجات دیگر کاغذسازی کشور نیز در حال بازگشت به مدار تولید هستند و این امر دستاورد دولت سیزدهم است.

نیک‌نژاد تاکید کرد: روزی به ما خرده می‌گرفتند چرا به سمت تولید کاغذ تحریر که دارای سود بسیار کمی است در حال حرکت هستید و ما پیام دولت را دریافت کردیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران مطرح کرد: تا ۸۵ هزار تن کاغذ را ظرفیت تولید داریم و این کارخانه قابلیت تامین نیاز تا نیمی از نیاز کشور را دارد.

وی متذکر شد: در طول دو سال گذشته از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شد.


نگاه ویژه ه به تولید و اشتغال رمز دسترسی به خودکفایی
مدیرعامل بانک ملی ایران نیز گفت: ما ظرف دو سال به شرایطی رسیدیم که تجهیزات و نیروی انسانی آن خروجی لازم را نداشت و حتی خیلی از همکاران بیکار و تجهیزات بلااستفاده بودند که امروز به خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی دست یافتیم.ابوالفضل نجارزاده افزود: این شرکت زیر مجموعه بانک ملی است و ما نگاه سود و زیانی به این شرکت نداریم و نگاه ما نگاه دولت سیزدهم است.

مدیرعامل بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: این نگاه همانا نگاه ویژه به تولید و اشتغال است و لذا تلاش کردیم تا طی این دوسال، ظرفیت شرکت به ظرفیت گذشته و حداکثری برسد.

این مسئول ادامه داد: در این دولت با همکاری و پشتیبانی و تلاش همکاران ما در چوب و کاغذ به این نقطه رسیدیم و تلاش کردیم موانع و مشکلات را مرتفع کنیم.

نجارزاده گفت: ما از سال گذشته سیاست واگذاری سهام را در بورس داریم و این موضوع مغایر با حمایت بانک ملی از این شرکت نیست.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی شهرک سلولزی تاکید کرد: حمایت تنها حمایت مادی نیست و باید سایر دستگاه‌ها یک نگاه تعاملی و ویژه به این شرکت داشته باشند.

#خودکفایی_کاغذ
#پیشرفت_مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.