کد خبر : 15473
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
154 views

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خبر داد:

تورق کتب ایرانی تحفه چوب و کاغذ مازندران به دانش‌آموزان کشور

تورق کتب ایرانی تحفه چوب و کاغذ مازندران به دانش‌آموزان کشور
مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اشاره به تولید کاغذ تحریر ۸۰ درصد از کتب درسی کشور توسط این شرکت، گفت: سال آینده تمامی کتب درسی با کاغذ ایرانی تولید می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ امید نیک‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در نوزدهم آبان ۱۴۰۰ یعنی ۲۲ ماه پیش کار را در این شرکت آغاز کردم و تلاش کردیم تا کارخانه به مزیت اصلی‌اش همان چاپ کاغذ و تحریر برگردد.

وی افزود: تولید ۴۰ هزار تن کاغذ تحریر یکی از برنامه‌های ما بود که در سال گذشته ۴۲ هزار تن کاغذ تولید و برای نخستین‌بار کتاب دانش‌آموزان کشور با کاغذ ایرانی چاپ شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، خاطرنشان کرد: تا به امروز ۲۱ هزار تن از ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن هدف‌گذاری تولید انواع کاغذ در سال جاری در این کارخانه علی‌رغم مشکلات و قطعی برق تولید شده است.

منع تحویل چوب در روزهای تعظیل و نبود انرژی پایدار چالش بزرگ تولید کاغذ

این مسئول ادامه داد: قانون منع تحویل چوب در روزهای تعطیل یکی از عوامل محدودکننده تولید کاغذ برای ما است.

نیک‌نژاد، نبود انرژی پایدار را یکی از چالش‌های مهم این شرکت برشمرد؛ بیان کرد: وقتی ما ۳ ماه از سال را تنها با یک خط، تولید می‌کنیم چگونه به ظرفیت اصلی برسیم؛ در تابستان محدودیت برق و در زمستان محدودیت گاز داریم و این امر مانع از رسیدن به ظرفیت تولید ۸۵ هزارتنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران، اشاره کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت انرژی، ۲۵ هزار تن تولید را از دست دادیم و نتوانستیم تعهدات صادراتی به عراق را به طور کامل عمل کنیم.

این مسئول ادامه داد: رسیدن به سقف تولید کاغذ تحریر نیازمند حل مشکل انرژی پایدار است.

عقد قرارداد ۱۲۵۰ میلیاردی با آموزش و پرورش تا تولید ۳۵ هزار تن کاغذ کتب درسی

نیک‌نژاد گفت: عقد قرارداد با آموزش‌وپرورش به ارزش هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان یکی از دستاوردهای بزرگ در سال جاری است.

وی عنوان کرد: امسال ۳۵ هزار تن کاغذ موردنیاز آموزش‌وپرورش در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید و تمامی کتب دانش‌آموزان کشور با کاغذ ایرانی تولید می‌شود.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، بیان کرد: برای نخستین‌بار به‌عنوان صنعت نمونه سلولزی کشور و واحد نمونه سلامت‌محور کشور انتخاب شدیم.

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی غیردولتی چوب‌وکاغذ در آینده‌ای نزدیک

این مسئول ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی در جنوب شهر ساری یکی از مطالبات مردم بود که خوشبختانه مجوز احداث شهرک صنعتی غیردولتی اخذ و به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

نیک‌نژاد اعلام کرد: در این شهرک، ۵۰ واحد خرد صنعتی با ظرفیت اشتغال برای هزار نفر احداث و راه‌اندازی خواهد شد و پیشنهاد ما ایجاد شهرک نوشت‌افزار ایرانی است.

پای چوب و کاغذ به بورس باز می‌شود

وی مطرح کرد: در آذرماه امسال چوب و کاغذ مازندران به‌عنوان سهامی عام به بورس ورود خواهیم کرد و عرضه سهام خواهیم داشت که قطعاً بخشی از مشکلات نقدینگی ما را مرتفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، افزود: تا امروز بیش از ۱۵۰۰ تن کاغذ تحویل ارشاد و ناشران شد و تا پایان سال آمادگی تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ دیگر برای این بخش را داریم.

این مسئول تأکید کرد: سال‌های سال این شرکت با مشکلات متعددی از جمله حقوق معوقه دست‌وپنجه نرم می‌کرد که طی ۲۲ ماه گذشته حتی یک روز هم تعویق در پرداخت نداشتیم و جدا از اینکه تعدیل‌نیرو نداشتیم بلکه ۶۰ نیروی متخصص در سال گذشته، جذب کردیم.

نیک‌نژاد مطرح کرد: حفاظت و صیانت از جنگل‌های شمال از مسئولیت‌های اجتماعی ما است که در حال صیانت از ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی جنگلی هستیم.

مافیای صنعت کاغذ مانع از تولید کاغذ ایرانی می‌شد/تولید ۵۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال‌جاری

وی اذعان کرد: چوب و کاغذ مازندران همواره دارای حساسیت‌های خاصی بوده و هست و نگین صنعت استان مازندران است و این صنعت یک صنعت مادر در استان و کشور است و لذا این صنعت بزرگ دور از تلاطم نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، تأکید کرد: بنده از همان ابتدا آشنا به وضعیت این شرکت بودم و تمام تلاشم بازگشت این شرکت به مزیت اصلی‌اش یعنی تولید کاغذ تحریر بود که خوشبختانه این مهم، محقق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مافیایی که در صنعت کاغذ وجود دارد و همان مافیایی که نمی‌گذاشت کاغذ تحریر در این کارخانه تولید شود، هم لابی می‌کند و هم هزینه می‌کند؛ اما ظرفیت این کارخانه تولید سالانه ۸۵ هزار تن کاغذ تحریر است که امسال به رقم ۵۰ هزار تن خواهیم رسید.

شایعه تغییر مدیریت در ایام انتخابات دور از ذهن نیست/ به هیچ مافیایی باج نمی‌دهم

نیک‌نژاد در خصوص شایعات اخیر مبنی بر تغییر مدیریتی در کارخانه چوب و کاغذ، اعلام کرد: شنیده‌ها را کنار بگذارید و بنده برای سال آینده برنامه دارم و در ایام انتخابات بحث‌های این‌گونه اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: بنده به هیچ مافیایی، باج نمی‌دهم و تمام تلاشم پویایی و رشد تولید به‌ویژه کاغذ تحریر در این کارخانه است که در این مسیر، به‌زودی وارد بورس خواهیم شد.

نبود حسابرس صحت ندارد

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران، تصریح کرد: وجود حسابرس و بازرس یک اصل است که این شرکت دائماً در حال حسابرسی و بازرسی است و نبود حسابرس در این شرکت، صحت ندارد.

این مسئول با اشاره به گردش مالی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان این شرکت جهت خرید، اظهار کرد: مگر می‌شود شرکتی با این حجم گردش مالی، مورد بازرسی و حسابرسی قرار نگیرد و دستگاه‌های نظارتی ورود نکنند.

نیک‌نژاد با اشاره به‌ضرورت برندسازی و تبلیغ به‌ویژه در خصوص تولیدات جدید، گفت: عمده کاغذهای دیواری کشور، وارداتی است که خوشبختانه تولید این کاغذ در شرکت در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته، ۷۰۰ تن کاغذ روزنامه تولید کردیم؛ اما همین میزان را مجمع سالانه در زمره زیان‌ده اعلام کرد.

قیمت ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومانی فروش کاغذ در سال‌جاری

نیک‌نژاد با اشاره به نرخ مصوب ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی فروش کاغذ در سال گذشته، اعلام کرد: امسال سازمان حمایت نرخ مصوب کاغذ چاپ و تحریر مازندران را ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و ما نه پایین‌تر و نه بالاتر از این نرخ، نمی‌توانیم کاغذ بفروشیم.

وی خاطرنشان کرد: مافیا، دست‌های پیدا و پنهانی هستند که نمی‌گذارند تولید در این کارخانه، جان بگیرد و رسیدن به تولید ۵۰ هزارتنی کاغذ تحریر در سال جاری ثمره پشت سر گذاشتن موانع متعددی است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، عنوان کرد: در طراحی اولیه کارخانه، ۲۵ درصد راش و ۷۵ درصد چوب جنگی ممرز برای تولید کاغذ طراحی و عنوان شده است؛ اما در حال حاضر دسترسی به این چوب نداریم.

۳۰۳ هزار مترمکعب بدهی سازمان جنگل‌ها به چوب و کاغذ مازندران است

نیک‌نژاد یادآور شد: ۳۰۳ هزار مترمکعب بدهی سازمان جنگل‌ها به چوب و کاغذ مازندران است که همچنان در حال پیگیری هستیم که اعلام شده شما معادل ریالی آن را به نرخ سال ۹۶ بگیرید که ما نمی‌پذیریم.

وی بیان کرد: ما پیشنهادمان استفاده از درختان شکسته افتاده و آورده سیلاب‌ها است و این درختان را به‌جای پیمانکار به تولیدکننده بدهید.

آموزش و پرورش تا به امروز به تمامی تعهدات خود عمل کرده است

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران، نقدینگی و تأمین ارز را مهم‌ترین مشکلات تأمین مواد اولیه برشمرد و گفت: خط تولید ما وارداتی است و قطعات و مواد اولیه موردنیاز باید با نقدینگی و تأمین ارز، خریداری شود.

این مسئول گفت: آموزش‌وپرورش تمامی قرارداد سال گذشته را پرداخت کرده است و در سال‌جاری نیز به‌تمامی تعهدات خود تا به اینجای سال، عمل کرده است.

نیک‌نژاد با اشاره به ظرفیت اسمی ۱۷۰ هزارتنی کارخانه، متذکر شد: هر دو خط کارخانه در سه نوبت، فعال است؛ اما زمانی که محدودیت گاز و برق داریم، با یک خط فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.