کد خبر : 16897
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
136 views

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عمل به فرمایش رهبری مهم‌ترین عایدی خودکفایی در تولید کاغذ/نقطه سر خط؛ حالا نوبت صادرات است

عمل به فرمایش رهبری مهم‌ترین عایدی خودکفایی در  تولید کاغذ/نقطه سر خط؛ حالا نوبت صادرات است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خودکفایی در تولید کاغذ تحریر نقطه پایان نیست؛ گفت: ایران باید به یک صادرکننده کاغذ مبدل شود و کشورهای همسایه و منطقه را پوشش دهد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در آئین خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور در ساری اظهار کرد: دو سال قبل در بازدید از این شرکت شاید خیلی افق روشنی را متصور نبودیم و مدیرعامل شرکت به ما وعده افزایش تولید و خودکفایی را دادند که محقق شد.

وی افزود: امروز تمامی کاغذ ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی کشور در این استان تولید می‌شود و جای بسی افتخار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تنها جشن خود کفایی کاغذ تحریر را نداریم بلکه بخش عمده حوزه نشر ما نیز به این نقطه رسیدند.

این مسئول ادامه داد: ملی شدن صنعت نشر نیز یکی از برنامه‌های ما بود و حدود ۵ هزار تن تولید کاغذ بود که نیاز کشور ۵۰ هزار تن بود.

اسماعیلی گفت: رئیس‌جمهور در کمتر دیداری بود که سخن از کاغذ و خودکفایی تولید را نداشته باشند.

وی عنوان کرد: دولت ما یک دولت متحد و یکپارچه است، یک رهبر فرزانه و یک مدیر مدبر در کابینه دولت داریم و امروز در این نقطه ایستادیم و این نقطه پایان کار ما نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما مجموعه بزرگی را در شیراز راه‌اندازی خواهیم کرد که سالانه ۵۰ هزار تن کاغذ را به حوزه نشر تقدیم خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: موضوع کاغذ صرفا یک موضوع فنی نیست بلکه به یک موضوع هویتی مبدل شده است و تمام دستاوردهای بی‌نظیر ما محصول نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: تمام رهایی ما از بند استعمار در ابتدا باید در اندیشه رخ دهد و لذا صرف فعل ما می‌توانیم برای باز کردن قول و  زنجیر استعمار از فکر و اندیشه جوانان ایرانی است.

وی افزود: دولت سیزدهم یک دولت صادق‌الوعد است و دیدیم که طی این دو سال بسیاری از عقب‌ماندگی‌های چندین ساله جبران شد و این مسائل در برابر توان و همت جوانان ایرانی، چیزی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران باید به یک صادرکننده کاغذ مبدل شود و کشورهای همسایه و منطقه را پوشش دهد.

این مسئول تاکید کرد: دولت خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور را تکلیف خود دانست و ماهانه ۱۰۰۰ تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد و اهالی مطبوعات نیز پای کار بیایند.

اسماعیلی متذکر شد: تولید کاغذ شاید صرفه اقتصادی نداشته باشد اما مهم‌ترین عایدی آن عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروز خوشحالیم که گام‌های عملی را با تلاش شما مدیران و کارگران مازندرانی برداشتیم.

اسماعیلی مطرح کرد: دولت در حوزه کتاب یک بسته کامل را دارد جلو می‌برد و تمامی طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های مرکزی به‌زودی تامین اعتبار می‌شود.

وی عنوان کرد: ما در دولت تصمیم فاصله تصمیم تا اجرا را بسیار کاهش دادیم و تلاش کردیم تمامی نیازمندی‌ها را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید ملی شدن صنعت نشر را باید به نتیجه برسانیم و برخی تفکرات مدیریت فرهنگی را تضعیف کرده بود: ما این چرخه را تغییر دادیم و کار با خود مردم است.

#خودکفایی_کاغذ
#پیشرفت_مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.