کد خبر : 17011
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
112 views

مهمان داریم چه مهمانی؛

تشییع بر بال ملائک

تشییع بر بال ملائک
همزمان با ایام شهادت فاطمه الزهرا (س)، پیکر ۱۳ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور آحاد مردم از جمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان و مسئولان در شهرهای مختلف مازندران تشییع شد.


به گزارش تیتر شمال؛ مردم شهید پرور مازندران که در این ایام مزین به عطر فاطمی و شهادت حضرت زهرا(س) است بار دیگر با استقبال پرشور و حماسی از پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام عشق و ارادت خود را به آرمان های امام راحل و شهداء نشان دادند.

مردم دیار علویان در روزهای پایانی پاییز مشق عشقی دیگر کردند و در کوچه پس کوچه های این دیار عطر خوش لاله های آسمانی پیچید. مردم شهید پرور این خطه از شمال در مسیر بدرقه با سلام و صلوات به روح بلند و عرشی این شهداء با اشک های ناب خود این شهداء را در مسیر بدرقه کردند.

حضور مادران و خواهران مازندرانی در مراسم تشییع این شهدای خوش نام قابل توجه بوده و برای این شهدای گمنام مادری کردند. کاروان ۱۳ شهید که از عصر دیروز -چهارشنبه- وارد مازندران شد و با استقبال گرم مردم سوادکوه عطر حضور این شهدا در سراسر دیار علویان پیچیده است.

 

پیکر پاک یکی از این شهدا امروز با حضور در استانداری مازندران حال و هوای خاصی به این فضا داد. سید محمود حسینی پور استاندار مازندران به همراه کارکنان این دستگاه مراسم وداع باشکوهی با قرائت قرآن و زیارت عاشورا با پیکر یکی از شهدای گمنام انجام دادند.

مازندران با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید عشق و ارادت خود را به میهن و ملت بزرگ ایران ادا کرده و این روزها میزبان ۱۳ تن از شهدای گمنام است که همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) بر بالای دستهای مردم شهید پرور مازندران تشیع خواهند شد.

پیکر این شهدای گمنام از طریق محور سوادکوه عصرروز گذشته وارد مازندران شد و مردم شهرهای زیراب، پل سفید و شیرگاه میزبان شهدای گمنام بودند. آیین استقبال نظامی از کاروان شهدای گمنام نیز در پادگان شهید قاسمیان شهرستان سوادکوه شمالی (شیرگاه) با حضور مسوولان استان عصر چهارشنبه برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهدای گمنام در قالب ۲ کاروان دانشگاهی و کاروان عمومی به شهرستان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند و برنامه‌های استقبال و وداع با آلاله‌های زهرایی برگزار می‌شود.

مردم شهرستان نکا صبح امروز پنجشنبه ۱۶ آذر میزبان ۲ کاروان شهدای گمنام بودند و عصر امروز یکی از کاروان‌های شهدای گمنام در یادواره امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری در سیمرغ حضور پیدا می‌کند و با حضور یک کاروان مراسم وداع در مصلای نکا برگزار خواهد شد.

شهدای گمنام صبح جمعه هفدهم آذرماه مهمان دانشگاه‌ها و مدارس امیرکلای بابل خواهد بود و عصر همین روز یکی از کاروان‌ها به شهرستان بهشهر اعزام می‌شود.

مردم شهید پرور و قدرشناس شهرستان تنکابن نیز روز شنبه هجدهم آذرماه میزبان هر ۲ کاروان شهدای گمنام هستند و برنامه‌های استقبال و وداع باشکوه در ستاد شهرستانی برنامه ریزی شده است.

کاروان دانشگاهی شهدای گمنام در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های ساری روز یکشنبه نوزدهم آذر ماه است.

طبق برنامه کاروان عمومی شهدای گمنام ساعت ۱۴ همین روز در شهرستان کلاردشت و ساعت ۱۸ نیز به عباس آباد اعزام خواهد شد.

دوشنبه بیستم آذرماه کاروان دانشگاهی در شهرستان آمل، بابلسر و یکی از دانشگاه‌های ساری حضور پیدا می‌کند و در همین روز مردم چالوس میزبان کاروان عمومی شهدای گمنام خواهند بود.

کاروان دانشگاهی شهدای گمنام سه شنبه ۲۱ آذر در دانشگاه آزاد چالوس حضور می‌یابد و کاروان عمومی نیز برای مراسم وداع به پادگان شهید یونسی نوشهر اعزام خواهد شد.

کاروان دانشگاهی در شهرهای جویبار، قائمشهر و سوادکوه در روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه حضور یافته و در همین روز مردم شهرستان نور میزبان کاروان عمومی شهدای گمنام هستند.

شهرستان جویبار هم در روز پنجشنبه ۲۳ آذر میزبان ۲ کاروان شهدای گمنام خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.