کد خبر : 17289
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
149 views

رأی نهایی صادر شد؛

انفصال از خدمت برای شهردار هچیرود چالوس

انفصال از خدمت برای شهردار هچیرود چالوس
شهردار هچیرود با صدور رأی نهایی یک پرونده مرتبط با طرح‌های عمرانی و بدهکاری به یکی از پیمانکاران در زمان عهده‌دار بودن مسئولیت شهرداری چالوس به مدت ۲ ماه از مسئولیت شهرداری کنار گذاشته شد.


به گزارش تیتر شمال؛ شهردار هچیرود با صدور رأی نهایی یک پرونده مرتبط با طرح‌های عمرانی و بدهکاری به یکی از پیمانکاران در زمان عهده‌دار بودن مسئولیت شهرداری چالوس به مدت ۲ ماه از مسئولیت شهرداری کنار گذاشته شد.

جعفر ردایی که از ۲۰ مهر ۱۴۰۰ با رأی اعضای شورای شهر و تایید مراجع مربوطه به عنوان شهردار هچیرود انتخاب و معرفی شد، پیش از عهده‌دار شدن این مسئولیت شهردار چالوس بود و در همان دوره به دلیل بدهی به یکی از پیمانکاران طرح‌های عمرانی چالوس شکایتی علیه او توسط پیمانکار به جریان افتاد که اکنون این شکایت با محکومیت شهردار پیشین چالوس و شهردار کنونی هچیرود وارد مرحله اجرای حکم شده است.

بنا به مستندات موجود و انتشار اسناد و خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی، شهردار هچیرود به علت کوتاهی در پرداخت مطالبه پیمانکار و حکم دستگاه قضایی به مدت ۲ ماه از خدمت و از مسوولیتش برکنار شد. در حال حاضر مسوولیت این شهرداری به عهده علیرضا نصیری معاون شهردار سپرده شده است .

این موضوع را روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی هچیرود نیز تایید کرده و با انتشار اطلاعیه‌ای به منظور آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی درباره مسائل و امور شهری نسبت به حکم صادر شده توسط دستگاه قضایی واکنش نشان داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «در این دوره از شورای شهر گام‌های مثبت و فعالیت‌های چشمگیری نسبت به ادوار گذاشته برداشته شده که این موفقیت‌ها ریشه در توان و تجربه بالای مدیریتی شهردار داشت و در کوتاه‌ترین زمان محقق شده است .طی یک سال گذشته یکی از پیمانکاران شهرداری چالوس با مراجعه به دستگاه قضایی ادعا کرد که بستانکاری‌های خود را در دوران مسوولیت جعفر ردایی که در زمان دوره پنجم شوراها شهردار چالوس بود دریافت نکرد. پس از شکایت علیه او از سوی پیمانکار دادگاه شعبه ۱۰۵ کیفری ۲ ساری رای بر برائت شهردار وقت چالوس و شهردار کنونی هچیرود داد. اما پیگیری و اعتراض شاکی منجر به نقض رأی در دادگاه تجدیدنظر و صدور رأی مبنی بر ۲ ماه انفصال از خدمت برای شهردار کنونی هچیرود شد. با این‌که اعضای شورای شهر هچیرود بدون فوت وقت مراتب اعتراض را به مراجع قانونی از جمله استانداری و فرمانداری اعلام کردند اما این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشت.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه، رأی صادر شده نوعی اجحاف در حق شهر هچیرود و شهروندان این شهر ساحلی و رو به توسعه عنوان شده و از قول اعضای شورای شهر آمده است: «بر این باور و اعتقاد داریم رأی مربوط به شهر چالوس است. بنابراین چرا باید شهر هچیرود در این مقطع حساس پایان سال، فصل تحقق بودجه و تنظیم بودجه سال آتی، نیمه‌کاره ماندن پروژه‌های عمرانی در ماه‌های منتهی به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مراحل پایانی طرح هادی شهر تاوان بدهد و شهردار توانمند، سالم و سختکوش را به راحتی از دست بدهد؟!»

در قسمت پایانی این اطلاعیه نیز نوشته شده است: «با وجود تشکیل نشست شورای تامین، حمایت نهادهای امنیتی و انتظامی به دلیل استقلال قوه قضائیه امکان استمهال اجرای رأی مهیا نشده و افزون بر آن تلاش‌های فراوانی هم برای جلب رضایت شاکی که زمینه‌ساز مختومه شدن پرونده شود صورت گرفت. اما به دلیل مطالبه وجوه و شروط غیر قابل قبول و غیرمنطقی از سوی شاکی تحقق این هدف میسر نشد.»

جعفر ردایی شهردار هچیرود به رأی این دادگاه تمکین کرده و از روز یکم دی از مسوولیتش کناره‌گیری کرد تا حکم اجرا شود.

هچیرود در شهرستان چالوس یکی از شهرهای تازه‌تاسیس مازندران است که سال ۱۳۹۱ از تجمیع روستاهای هچیرود، محمدحسین‌آباد، نورسر، کیاکلا، مسده، امام‌رود، چاخانی، دلگشا، دوجمان، سنگوارث، اکبرآباد، مرطه‌کلا و عباس‌کلا تشکیل شد. این شهر ساحلی دست‌کم ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.