کد خبر : 17325
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
127 views

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

انتقاد معاون وزیر صمت از موازی‌کاری و عدم ورود صنعت ابزار به تولید محصولات ملی

انتقاد معاون وزیر صمت از موازی‌کاری و عدم ورود صنعت ابزار به تولید محصولات ملی
معاون وزیر صمت با بیان اینکه در برخی از محصولات هیچ شرکت داخلی جهت تولید آن ورود پیدا نکرده است و این جای تاسف دارد؛ گفت: برخی از جاها هم موازی‌کاری در تولید زیاد وجود دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد مهدی برادران ظهر امروز در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزارآلات صنعتی، ساختمانی و تجاری و همچنین نخستین‌ نمایشگاه  بین‌المللی تخصصی ابزارآلات در شمال کشور در ساری اظهار کرد: هر اندازه بتوانیم ابزارآلات را به صورت مناسب و قیمت مناسب با سطح درآمدی جامعه به ویژه کارگری برسانیم به همین میزان می‌توانیم امیدار باشیم که اشتغال در ایران، نهادینه شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برخی از اوقات یک کارگر فنی به دلیل نبود دستگاه، آن صنعت یا شغل را از دست بدهد و لذا اینکه ما امروز با قیمت‌های مناسب و محصولات مناسبی را در این نمایشگاه دیدیم، جای امیدواری بود.

برادران، تاکید کرد: قدم دوم بحث ضمانت است که در هر صورت وقتی یک کارگری اقدام به خرید محصولی می‌کند که برای یک کارفرما و یا یک مجموعه دیگری فعالیت کند از این ابزار حداکثر استفاده را خواهد کرد.

وی ادامه داد: لذا برخورداری از ضمانت نیازمند آن است که قطعات آن محصول قابل تعویض باشد و لازمه این امر وجود نظام پیچیده ضمانت کالا است که ممکن است نسبت به سایر صنایع دارای پیچیدگی‌های بیشتری باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اعلام کرد: این پیچیدگی به دلیل تنوع بسیار بالای محصولات صنعت ابزارآلات از یک سو و فشار بالا به قطعات با توجه به حجم بالای استفاده و فشار به محصول است که در نهایت منتج به تعویض قطعات خواهد شد که نیازمند یک همگرایی میان تولیدکنندگان و فعالان این صنعت است.

برادران، تصریح کرد: من از تمامی مجموعه‌هایی که در این نمایشگاه حاضر هستند می‌خواهم که تولید ملی را جدی‌تر بگیرند و قطعا محدودیت‌هایی که ما در حوزه ارزی داریم به ما اجازه نمی‌دهد که در سال‌های آینده، عمده نیاز این صنعت با ارز وارداتی تامین شود.

وی افزود: با توجه به این محدودیت، باید به سمتی حرکت کنیم که این صنعت به سمت صنعت خوداتکا پیش رود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، گفت: البته رقابت کردن تک‌تک واحدها با ردیف‌های خارجی و بعضا داخلی، ممکن نیست و لذا حتما باید به سمت اشتراک حرکت شود تا شرکت‌های مشترکی که در این نمایشگاه شرکت کردند با برند مشترک، بازاریابی مشترک، ضمانت‌های مشترک و بازاریابی‌های منطقه‌ای جهت حضور در بازارهای کشورهای همسایه به ادامه فعالیت بپردازند.

برادران مطرح کرد: تحقق این مهم نیازمند آن است تا تقسیم کار صورت گیرد تا هر یک از امور به نحو احسنت و حرفه‌ای انجام گیرد تا نتایج مطلوب، حاصل شود.

وی با بیان اینکه من در برخی از غرفه‌ها دیدم که در برخی از محصولات هیچ شرکت داخلی جهت تولید آن ورود پیدا نکرده است و این جای تاسف دارد؛ بیان کرد: برخی از جاها هم موازی‌کاری در تولید زیاد وجود دارد یعنی محصولاتی در بازار است که چندین شرکت در حال تولید آن محصول است که می‌توانند در این بخش نیز یک تقسیم وظیفه کنند و آن محصولاتی که ما در کشور، تولید داخل نداریم را تولید و سهم بازار آن محصول را در کشور از آن خود کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اذعان کرد: شرکت‌هایی که به این عرصه ورود کنند می‌تواننند ما به ازای آن اقدام به تهاتر کالا کنند که این امر موجب خواهد شد تا همه شرکت‌ها به یک شرکت بزرگ مبدل شوند و سبدهای محصولات آنان، وسیع شود و به یک اشتراک کالایی برسند.

برادران مطرح کرد: اگر این فرآیند در صنعت ابزارآلات کشور، عملیاتی شود ما می‌توانیم سهم کالاهای داخلی را در بازار کشور بیشتر کنیم و سهم کالاهای وارداتی را به حداقل برسانیم.

وی در پایان متذکر شد: نمایشگاه حاضر یک نمایشگاه بسیار خوب و متنوع با حضور برندهای برتر داخلی و خارجی این صنعت است که فرصت مناسبی را برای مردم، تعمیرکاران و صنعتگران استان مازندران برای خرید و صنوف در رویه توزیع فراهم کرده است که توصیه بازدید این نمایشگاه را به آنان می‌کنم.

 این نمایشگاه که با حضور برترین برندهای داخلی و خارجی این صنعت در کشور همراه خواهد بود از ۶ دی‌ماه در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری آغاز بکار خواهد کرد و تا ۹ دی ماه به مدت چهار روز، پذیرای علاقه‌مندان به این صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.