کد خبر : 17411
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
69 views

در دیدار با رئیس سازمان سینمایی کشور صورت گرفت؛

پیشنهاد استاندار مازندران برای راه‌اندازی کشتی سینمایی تا رقابت میان استانی در تولیدات فاخر بومی

پیشنهاد استاندار مازندران برای راه‌اندازی کشتی سینمایی تا رقابت میان استانی در تولیدات فاخر بومی
استاندار مازندران با بیان اینکه راه‌اندازی کشتی سینمایی سیار در استانی که ۱۵ شهر ساحلی داریم یک کار جدید خواهد بود؛ گفت: باید تمرکز را از تهران برداشت و به ظرفیت های استانی توجه کرد و اگر چنین نگاهی اتفاق افتد شاهد یک رقابت میان استانی و خلق تحولات عظیم خواهیم بود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: مازندران استانی با تنوع فرهنگ‌ها است و در واقع یک تهران کوچک هستیم که بعضا جمعیت شناور استان به حدود ۶ میلیون نفر و در ایام تعطیلات تا ۹ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: جذابیت استان و فضای مفرح، هوای پاک برای مردم و گردشگران دارای جذابیت است و لذا فرصت مشاهده فیلم برای مردم و مسافران در استان مازندران فراهم است و باید در این استان بدنبال جذابيت‌های جدید باشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: باید از فرهنگ خود حفاظت کنیم و در کنار آن از فرصت‌های ایجاد شده بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: سینمای دریایی یک نوع جذابیت است و راه‌اندازی کشتی سینمایی سیار در استانی که ۱۵ شهر ساحلی داریم یک کار جدید خواهد بود.

حسینی‌پور تاکید کرد:ساخت سینما در هر دولتی اتفاق می‌افتد اما اگر ابتکار در ساخت سینما خرج کنیم یک کار متفاوت و جذاب خواهد بود.

وی افزود: در سینما موضوع مردمی‌سازی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران گفت: در دنیا اداره سینماها توسط شرکت‌های تعاونی متشکل از هنرمندان صورت می‌گیرد که بمنظور حمایت از هنرمندان انجام می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: به طور نمونه راه‌اندازی شرکت تعاونی با نام نیما یوشیج می‌تواند یک راهکار و پیشنهاد خوب باشد که حتی مردم هم می‌توانند سهامدار آن باشند و این شرکت‌های تعاونی می‌تواند در سطح ملی نیز اتفاق افتد و به بورس برود یک راهکار برای توسعه سینما و حمایت از هنرمندان باشد.

حسینی‌پور اعلام کرد: نهضت توسعه سینما در استان باید اتفاق بیفتد و حتی راه‌اندازی آن می‌تواند حتی در مجتمع‌های تجاری نیز اتفاق بیفتد.

وی گفت: ما آمادگی انجام و توسعه سالن‌های سینمایی را داریم و اگر بنا باشد اقدامات تحول‌گرا انجام گیرد باید جنبه‌های معنوی آن در کنار جنبه‌های مادی دیده شود و ضمن حمایت سازمان سینمایی از این طرح‌ها، فضا برای مشارکت شرکت‌های تعاونی هنرمندان نیز فراهم شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: این شرکت تعاونی در استان ما در حال فعال شدن است و حتی در مازندران به ورزشکاران استان پیشنهاد راه‌اندازی بزرگترین شرکت تعاونی ورزشکاران را دادیم و به آنان پیشنهاد راه‌اندازی دو کمپ بین‌المللی بزنید که زمین آن را ما تامین می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: در مازندران البته در نقاطی مباحث فرهنگی داریم که شاید در مناطقی نگاه به سینما چندان مطلوب نباشد که نیازمند فرهنگ‌سازی و ترمیم است و به نحوی باید برنامه ریزی کنیم تا پایان دولت در تمامی شهرهای استان دارای سینما حتی سینمای کوچک باشیم.

حسینی‌پور اظهار کرد: سینما باید مردمی‌سازی شود و جمع هنرمندان ارزشی کشور را باید گرد هم آورد و نسبت به تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان اقدام جدی برداشت.

وی افزود: مازندران پر از سوژه‌های متنوع تولید محتوای سینمایی است که شخصیت‌های منحصربفردی همچون علامه حسن‌زاده‌آملی و آیت‌الله کوهستانی و هنرمندانی نظیر نیمایوشیج نمونه‌هایی از آن است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این استان دیار علویان است و برای بازتاب این مهم تاکنون چه کرده‌ایم و قطعا این مهم به کنترل تهاجم فرهنگی منتج خواهد شد.

این مسئول گفت: باید تلاش کنیم تا پایان دولت سیزدهم تمامی شهرهای استان دارای حتی یک سینمای کوچک باشند.

حسینی‌پور گفت: باید تمرکز را از تهران برداشت و به ظرفیت های استانی توجه کرد و اگر چنین نگاهی اتفاق افتد شاهد یک رقابت میان استانی و خلق تحولات عظیم خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.