کد خبر : 17430
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
135 views

رئیس ستاد انتخابات مازندران عنوان کرد:

پیش‌بینی بیش از ۳ هزار شعبه اخذ رای برگزاری انتخابات در مازندران

پیش‌بینی بیش از ۳ هزار شعبه اخذ رای برگزاری انتخابات در مازندران
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: بیش از ۳ هزار شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در استان پیش‌بینی شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ قاسم عزیززاده‌گرجی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۹ شعبه اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تعیین شد‎ این تعداد شعب اخذ رای در سامانه تبلیغات ثبت شده است که از این تعداد ۴۵ درصد در نقاط شهری و ۵۵ درصد در نقاط روستایی مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات برای کنترل دستگاه های احراز هویت در شعب اخذ رای مازندران در حال انجام است و تاکنون در بیش از ۹۰ درصد شعب این دستگاه ها نصب شده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هزار و ۴۵۲ نفر پیش ثبت نام انجام دادند و از این تعداد نیز ۷۴۸ نفر ثبت نام نهایی کردند.

وی گفت: نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بعداز ۵۰ روز توسط هیات های اجرایی شهرستان ها امروز به پایان رسید و براساس بند الف ماده ۶۳ قانون جدید انتخابات بعد از تایید هیات نظارت کشوری صلاحیت داوطلبان از جهت تایید یا عدم تایید یا عدم احراز به فرمانداری های حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران ارسال می شود.

عزیزاده گرجی افزود: نتیجه این بررسی ها طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به صورت پیامکی به تلفن های همراه داوطلبان ارسال می شود و فرصت سه روزه برای ثبت اعتراض به نتایج اعتراض مشخص شده است.

وی در خصوص ثبت اعتراض نیز توضیح داد: افراد با مراجعه به فرمانداری حوزه های انتخابیه ۹ گانه می توانند این کار انجام دهند، البته مستندات لازم برای عدم تایید و عدم احراز نیز به آنها ارائه می شود.

به گفته عزیززاده گرجی شورای نگهبان نیز در مدت ۳۰ روز باید نتایج اعتراض های این مرحله را اعلام کند.

وی در خصوص انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مازندران نیز گفت که تاکنون بیش از ۳۰ نفر از شرکت در انتخابات به عنوان داوطلب انصراف دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.