کد خبر : 17433
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
127 views

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

تأییدصلاحیت ۳۷۷ داوطلب نمایندگی مجلس در مازندران

تأییدصلاحیت ۳۷۷ داوطلب نمایندگی مجلس در مازندران
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: صلاحیت ۳۷۷ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تأیید شد.


به گزارش تیتر شمال؛ قاسم عزیززاده‌گرجی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در شورای نگهبان با توجه به اتمام مهلت رسیدگی به صلاحیت‌ها پس از ۵۰ روز اعلام شد.

وی افزود: هیئت نظارت استان پس از کسب نظر هیئت نظارت صلاحیت همه داوطلبان مبنی بر تأیید یا عدم تأیید یا احراز را به فرمانداری‌ها حوزه انتخابیه اعلام کرده است و فرمانداران نیز ۱۵ و ۱۶ دی ماه وضعیت صلاحیت را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: از مجموع ۷۴۸ داوطلب مازندرانی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد ۳۷۷ نفر معادل بیش از ۵۰ درصد تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه ۳۲ نفر از داوطلبان انصراف دادند، گفت: صلاحیت ۲۱۸ نفر حدود ۲۹ درصد نیز عدم تأیید از سوی هیئت نظارت بود و صلاحیت ۱۵ درصد داوطلبان نیز  احراز نشد.

عزیززاده‌گرجی در پایان گفت: داوطلبان در صورت اعتراض با توجه به بند ب ماده ۶۳ حداکثر ظرف سه روز پس از ابلاغ، می‌توانند شکایت خود را به صورت مجازی از طریق سامانه انتخابات ارسال کنند.

‘گفتنی است مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود، قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار، نکا، گلوگاه و بهشهر، تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد، نور و محمودآباد و نوشهر، چالوس و کلاردشت، بابل، آمل و بابلسر و فریدونکنار دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.