کد خبر : 17436
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
147 views

مدیرکل مدیریت بحران مازندران هشدار داد؛

سامانه سرد بارشی و سیلاب در راه مازندران

سامانه سرد بارشی و سیلاب در راه مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، گفت: با ورود سامانه سرد از فردا در استان شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما خواهیم بود.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی محمدی شیرکلایی در گفتگو با خبرنگاران، از وضعیت نارنجی جوی مازندران از صبح روز شنبه خبر داد و گفت: با فعالیت و ورود سامانه سرد بارشی که از اوایل وقت شنبه تا صبح یکشنبه در استان فعال خواهد بود شاهد بارش باران و گاهی رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وی افزود: در مناطق با ارتفاع بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ متر شاهد مه‌آلودگی و بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: بر این اساس، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

محمدی شیرکلایی، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی در روز شنبه به مردم و مسافران توصیه می‌شود از تردد و اقامت و همچنین برپایی چادر در بستر رودخانه‌ها، جدا خودداری کنند.

وی هشدار داد: هم استانی‌های گرامی از انجام سفرهای غیرضرور برون شهری به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، اعلام کرد: توصیه می‌شود پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی نسبت به خروج دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که در حاشیه رودخانه‌ها فعال است، اقدام کنند.

محمدی شیرکلایی ضمن توصیه جدی در خصوص رعایت احتیاط لازم در حوزه دامی، طیور،صاحبان مزارع پرورش ماهی، گلخانه‌داران و صیادان، متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی ملکف هستند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.