کد خبر : 17541
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
128 views

معاون راهداری استان خبر داد:

بازسازی و نوسازی علائم محور‌های مواصلاتی در مازندران

بازسازی و نوسازی علائم محور‌های مواصلاتی در مازندران
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی این استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محسن محمدنژاد اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان بازسازی ، نوسازی و تعمیر و نصب ۸ هزار عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر ، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی به میزان۶۴۰ متر مربع و پاکسازی و شستشوی ۱۵هزار و ۶۰۰ عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر و ۳۳۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی طی ۹ ماهه سالجاری توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این حوزه صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش میشود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه ، این اداره کل در طی سالهای گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

محمدنژاد در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود : با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه ، زودبازده ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی ادامه داد : این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری ، نصب جداکننده های میانی انجام داده است.

محمدنژاد آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت _ تبلیغات کافی _ اطلاع رسانی عمومی _ آموزش فراگیر _ راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.