کد خبر : 17817
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
142 views

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اعلام کرد:

با یک میلیون تومان واقف شوید

با یک میلیون تومان واقف شوید
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از تدوین شیوه‌های جدید وقف در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این مدل وقف پول صرف  احداث زائر سرا، رواق و یا شبستان‌ها در حرم رضوی، حتی اقامتگاه‌های بین راهی و حوزه سلامت می‌شود که کف آن از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

به گزارش تیتر شمال؛ جواد صداقت سه‌شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، اظهار کرد: در مجموعه موقوفات آستان قدس رضوی سلسله اقداماتی در حوزه جذب و استفاده از موقوفات صورت می‌گیرد.

وی افزود: کلیه موقوفات به معاونت مدیریت املاک و اراضی، واگذار می‌شود که بر اساس سیاست‌های ابلاغی مدیریت می‌شود.

معاون مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: موقوفات بر اصل نیات وقف‌کننده پایبند است و مبنا استفاده احسن از موقوفات است.

این مسئول ادامه داد: حفاظت و استیفای حقوق موقوفات از وظایف عمده این معاونت است که سعی بر این است تا با حفظ اصل موقوفه به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

صداقت عنوان کرد: سیاست کلان ابلاغی بدنبال بهبود نظام مدیریت در این بخش است تا در جهت این سنت حسنه شاهد ترویج و توسعه وقف باشیم.

وی تاکید کرد: مساحت موقوفات استان‌های شمالی کشور بالغ بر ۶۰ میلیون مترمربع است.

معاون مدیریت املاک و اراضی خراسان و شمال کشور، با اشاره به الگوی جدید وقف پول و مدل مشارکتی برای وقف، متذکر شد: در این مدل وقف پول صرف  احداث زائر سرا، رواق و یا شبستان‌ها در حرم رضوی، حتی اقامتگاه‌های بین راهی و حوزه سلامت می‌شود که کف آن از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

ارائه یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد خدمت توسط خادمیاران مازندران
مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران نیز اظهار کرد: یکی از ماندگارترین اقدامات، ترویج و توسعه وقف است.

محمداسماعیل امامزاده افزود: پنج مرکز تولیت موقوفات‌شان را خود دستگاه برعهده دارند که آستان قدس رضوی یکی از این پنج مورد است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه هر کسی در این مسیر گام بر دارد حتی قلم‌زدن اصحاب رسانه در حوزه حسنه یک اقدام حسنه تا قیامت محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تلاش آن است که موقوفات  آستان قدس رضوی یک رویکرد محلی داشته باشد و عواید حاصله در محل وقف، صرف شود.

امامزاده تاکید کرد: از ابتدای راه‌اندازی کانون‌های خدمت رضوی استان تا به امروز ۳۸۸ میلیارد تومان عملکرد کانون‌های رضوی منبعث از نذر و وقف بوده است.

وی افزود: مازندران بیش از ۱۶ هزار خادم‌یار است که در ۸۱۰ کانون مشغول فعالیت هستند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران متذکر شد: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که در حوزه وقف، قلم بزنند و این توفیق را به طور مستمر انجام دهند.

این مسئول گفت: خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد خدمت را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.