کد خبر : 17976
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
126 views

معاون استاندار مازندران:

سرای تجاری مازندران در قزاقستان راه‌اندازی شود

سرای تجاری مازندران در قزاقستان راه‌اندازی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از اعلام آمادگی قزاقستان برای افزایش مبادلات تجاری ب تجار و بازرگانان این استان خبرداد و گفت: سرای تجاری مازندران در قزاقستان راه‌اندازی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن خیریانپور روز شنبه در نشست با هیات تجاری منگستائو قراقستان در ساری، با اشاره به بازدید طرف قزاقستانی از ظرفیت های موجود در مازندران، ابراز امیدواری کرد که این بازدیدها منجر به عقد قراداد تجاری بین ۲ طرف شود.

وی اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات گمرکی و همچنین برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی و بیان توانمندی‌ها و ظرفیت های تجار و بازرگانان ۲ طرف، زمینه ساز افزایش مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان مازندران و قزاقستان است که باید به این موارد توجه اساسی شود.

این مقام مسوول، بر لزوم افزایش سطح همکاری و مبادلات تجاری و کالا از طریق سه بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر با بنادر منگستائو تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی و همچنین ریلی همسو با تحقق اهداف مورد نظر با فعال شدن کریدور شمال به جنوب باید مورد توجه ۲ طرف باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت بندر اکتائو قزاقستان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق کریدور شمال به جنوب، در صورت آمادگی طرف قزاقستانی، این آمادگی نیز برای تجار و بازرگانان مازندرانی وجود دارد تا از ظرفیت این بندر برای صادرات محصولات کشاورزی این استان به چین استفاده کنند.

خیریانپور، بر لزوم راه اندازی و ایجاد سرای تجاری در مازندران و اکتائو تاکید کرد و ادامه داد: تجار و بازرگانان مازندران امادگی دارند تا محصولات کشاورزی قزاقستان از جمله کیوی و مرکبات را تامین و در مقابل نیز به صورت تهاتر نسبت به واردات گوشت از این کشور به مازندران اقدام کنند.

وی بر لزوم برپایی جلسات مستمر ارتباط تصویری بین تجار و بازرگانان مازندران و قزاقستان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت و آمادگی باید بین مازندران و منگستائو ایجاد شود تا هیات های تجاری و اقتصادی دو طرف از ظرفیت های موجود در مازندران و همچنین در قزاقستان بازید کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در ادامه در سخنانی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه مبادلات و مراودات تجاری بین تجار و بازرگانان منگستائو، دانش و شناخت بیشتر از ظرفیت های موجود بین ۲ طرف لازم و ضروری است.

عل تقی‌پور تصریح کرد: برای افزایش مراودات و مبادلات تجاری بی حاشیه بین تجار و بازرگانان ۲ طرف، این آمادگی وجود دارد تا شرکت های معتبر قزاقستانی به ما معرفی شوند.

وی با اشاره به فعال بودن خط پروازی مستقیم بین ساری و اکتائو، ابراز امیدواری با حفظ این خط پروازی بتوانیم از ظرفیت های موجود در بخش گردشگری برای توسعه مرادوات با قزاقستان استفاده کنیم.

وی همچنین خواستار برپایی نمایشگاه بیشتر بین استان مازندران و منگستائو قزاقستان و همچنین جلسات مستمر ارتباط تصویری بین تجار و بازرگانان دو طرف شد.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران هیات تجاری منگستائو قزاقستان در سفر هفت روزه از بخش های مختلف استان مازندران بازدید می کنند.
بازدید از بنادر مازندران، واحد های تولیدی گل و گیاه، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، مناطق گردشگری از برنامه‌های این هیات تجاری قزاقستان به مازندران است. همچنین نشست مشترک با فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی با استان و بازدید از موزه های تاریخی و فرهنگی و دیدار با اعضای شورای شهر ساری از دیگر برنامه‌های هیات تجاری منگستائو قزاقستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.