کد خبر : 17984
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
172 views

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

گزارشی از وقوع آنفلوانزا در مازندران نداشتیم /افزایش ۲۵ درصدی واکسیناسیون در ۳۰ماهه دولت

گزارشی از وقوع آنفلوانزا در مازندران نداشتیم /افزایش ۲۵ درصدی واکسیناسیون در ۳۰ماهه دولت
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: امسال با پایش و کنترل بیماری و واکسیناسیون گزارشی مبنی بر وقوع آنفلوانزا در سطح استان نداشتیم.


به گزارش تیتر شمال؛ حمزه آقاپورکاظمی اظهار کرد: توانستیم با افزایش ۲۴.۵ درصد در حوزه جوجه‌ریزی، ۷ درصد در حوزه واکسیناسیون طیور بومی و ۵۰.۲ درصد آزمایش‌های پایشی در حوزه طیور بومی و صنعتی با پایش و کنترل مداوم نسبت به سال‌های گذشته، ۷۴ درصد بیماری در سطح استان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد افزایش در پایش و رصد موارد بیماری در مازندران داشتیم، افزود: در سال جاری باوجود درگیری مناطق کشور به آنفلوانزا، با پایش و کنترل بیماری و واکسیناسیون گزارشی مبنی بر وقوع آنفلوانزا در سطح استان نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی در مازندران افزایش ۲۵ درصدی واکسیناسیون را در ۳۰ماهه دولت فعلی داشتیم ، تصریح کرد: ۱۰ درصد کاهش بیماری در حوزه دامی را در استان با توجه به انجام واکسیناسیون ، پایش بیماری و انجام تست‌های مرتبط با بیماری‌های مختلف را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به پیگیری‌ها و رصد‌هایی که در این حوزه انجام شد و همچنین واکسیناسیون‌هایی که صورت گرفت ، ۷۶.۴ درصد کاهش بیماری را داشتیم ، خاطرنشان کرد: ضمن اجرای اردوهای جهادی در سطح استان توانستیم ۱۷ میلیون خدمات را در حوزه‌های واکسیناسیون ، مبارزه با بیماری‌ها، ویزیت رایگان و سم‌پاشی داشته باشیم.

آقاپورکاظمی بیان کرد: ۲۴.۷ درصد افزایش سم‌اشی در راستای کنترل بیماری در اماکن دامی، سطح روستاها و مناطق بالا دست انجام شد.

وی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم با توجه به پیگیری‌های استاندار مازندران، ۱۰ درصد افزایش صادرات آبزیان را داشتیم ، یادآور شد: ۱۳۱ درصد افزایش صادرات فراورده‌های لبنی و همچنین ۸۴ درصد افزایش محصولات خاویاری برای کشورهای اروپایی و منطقه اوراسیا صورت گرفت.

آقاپورکاظمی با تاکید بر اینکه ۳۴درصد افزایش مباحث واردات در حوزه نهاده‌های دامی و نظارت بر فرایند نهاده‌های دامی را در دولت سیزدهم داشتیم ، اظهار کرد: در حوزه دارو و درمان و نظارت بر فرایند توزیع و عرضه انواع دارو و تجهیزات پزشکی مرتبط دامپزشکی ، ۴۹.۷ درصد افزایش مراجعه کنندگان و ۵۴.۶ درصد افزایش آزمایش‌های انجام شده در زمینه حوزه دام و طیور صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه ۳۰درصد افزایش ارائه خدمات در حوزه اقدامات بالینی و خدمات درمانی را در سطح استان داشتیم ، بیان کرد: همه این موارد از طریق صدور مجوزهای مرتبط با کلینیک دامپزشکی ، آزمایشگاه ها و مراکز خدماتی در سطح استان اتفاق افتاد.

آقاپورکاظمی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر فراورده‌های خام دامی در سطح استان در حوزه های مختلف مثل صدور مجوزهای اماکن دامی ، صنایع وابسته ، مجوزهای صدور مسوول فنی ، بهداشتی و خودرو های حمل، ۲۹ درصد افزایش صورت گرفت، اظهار کرد: مازندران به‌عنوان یک منبع تامین در سطح کشور برای تامین مرغ است و کلیه اقدامات و مصوبات پیگیری و در ماه گذشته ۱۷ میلیون جوجه ریزی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با عنوان اینکه روزانه با ارسال ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ به صورت کشتاری و زنده به استان تهران در تامین امنیت غذایی کشور و استان اقدام می‌شود، گفت : در حوزه مراکز عرضه مثل سردخانه ها ، کشتارگاه ها ، مراکز قطعه بندی ، بسته بندی، کارخانه‌های مرتبط و صنایع وابسته با افزایش ۱۵درصدی نظارت‌ها در سه سال گذشته رو به رو بودیم.

این مسئول ادامه داد : با مصوباتی که در استان در ساماندهی کشتارگاه‌های دام داشتیم ، ۴ پروژه کشتارگاه دام صنعتی را در مازندران آغاز کردیم که یکی از کشتارگاه‌ها به بهره‌برداری رسید و سه کشتارگاه دیگر در حال ساخت هستند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: استقرار ناظرهای دولتی و خصوصی در اماکن حساس که پایانه خروجی فراورده‌های خام در سطح استان هستند و تشدید نظارت بر کشتار و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح استان اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه در دهه فجر چهار پروژه با اعتبار ۲۵ هزار و۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغال یک‌هزار و ۱۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم افتتاح خواهد شد، افزود: سه پروژه کارخانه خوراک دام و طیور آبزیان، شرکت بسته بندی و همچنین ارائه خدمات جهاد دامپزشکی در مناطق محروم تمامی شهرستان‌های سطح استان پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.