کد خبر : 18012
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
130 views

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد:

اجرای هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران

اجرای هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به افزایش رشد توسعه یافتگی شهرها و روستاهای مازندران گفت: بالغ بر هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی در دست اقدام داریم و در دو سال اخیر اعتبارات خوبی در بحث تنش آبی اختصاص داده شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ طرح آبرسانی به روستای میستان و ۸ روستای شهرستان جویبار با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری ۳۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

علی‌اصغر علیپور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها با بیان اینکه آسایش و رفاه مردم و محرومیت‌زدایی از جمله اهداف دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در دو سال اخیر در حوزه آبرسانی اتفاقات خوبی افتاده است.

 وی افزود: بالغ بر هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی در دست اقدام داریم و در دو سال اخیر اعتبارات خوبی در بحث تنش آبی اختصاص داده شد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به افزایش رشد توسعه یافتگی شهرها و روستاهای مازندران، اظهار کرد: هر چقدر کار کنیم با توجه به افزایش رشد توسعه یافتگی روستاها و شهرها، عقب هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب مازندران علاوه بر خدمات دهی به جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ نفر این استان، باید به ۱۰ میلیون جمعیت شناوری که در این استان حضور پیدا می‌کنند نیز خدمات ارائه دهد.

علیپور با بیان اینکه همت و تلاش مردم در روستاها و شهرهای مازندران ستودنی است، افزود: در تمامی مشکلات، مردم همپای دولت و در کنار ما بودند و کمک کردند.

وی از جمله اقدامات خوب دولت سیزدهم به قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: جزو ۶ استانی هستیم که این اتفاق افتاده است و در مرحله اول در ۱۲۸ روستا بیش از ۷۰ درصد کار به اتمام رسیده و و در مرحله دوم قرارداد نیز با ۴۰۰ روستا اجرایی خواهد شد.

پیمان ابراهیمی مدیر آبفا شهرستان جویبار با اشاره به اینکه در شهریور ماه سال جاری در روستای میستان کمبود آب شدیدی را شاهد بودیم و با تانکر سیار خدمات رسانی می‌کردیم، گفت: توانستیم با هزینه حدود ۳۰۰ میلیون تومان خط انتقال میستان را به خط انتقال بخش گیلخواران متصل نموده و افت فشار را برطرف و این روستا را از حالت بحران خارج نماییم.

وی افزود: این پروژه در فاز اول ۱۰ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال انجام شد و ۳هزار و ۲۰۰ نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بنا داریم در فاز دوم با ۵۰۰ متر زمینی که از دهیاری و شورای روستا تحویل گرفتیم، احداث ایستگاه پمپاژ را در این روستا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه آبرسانی، ۸ روستای مسیر نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مصطفی صابریان بخشدار گیلخواران جویبار با اشاره به اینکه بخش گیلخواران جویبار آخرین نقطه آبرسانی این شهرستان است، گفت: همواره مشکلات عدیده‌ای را در این بخش شاهد بوده‌ایم.

 وی افزود: شهرستان جویبار به دلیل نداشتن منبع آب، از شهرستان‌های بابلسر، کیاکلا و ساری تآمبن آب می‌شود.

 صابریان اظهار کرد: هرچند که اتفاقات خوبی را با تامین خط لوله از سمت بهنمیر شاهد بودیم اما مشکلاتی در بخش تعویض شبکه‌های فرسوده در بعضی روستاها داریم که باید برطرف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.