کد خبر : 18153
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
127 views

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه آب و فاضلاب در مازندران طی دهه فجر

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه آب و فاضلاب در مازندران طی دهه فجر
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ۳۸ پروژه در بخش آبرسانی و شبکه جمع آوری فاضلاب در سراسر استان مازندران به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پنج پروژه آب و فاضلاب دیگر نیز آغاز شد.


به گزارش تیتر شمال؛  بهزاد برارزاده درگفتگویی ضمن گرامیداشت و تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پیرامون برنامه های افتتاحی دهه مبارک فجر اظهار داشت: ۳۳پروژه آبرسانی و پنج پروزه فاضلاب طی این دهه با صرف اعتباری بالغ بر ۶۷۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ۵۱۰۸۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و مزایای شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

او با اشاره به مشخصات فیزیکی ۳۸ پروژه مذکور گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها احداث و بازسازی ۱۴ باب مخازن ذخیره به حجم ۳۹۳۰ لیتر در ثانیه،حفر ۱۳ حلقه چاه با آبدهی ۳۵۵ لیتر ،بهسازی و تجهیز ۲۳ حلقه چاه با آبدهی ۷۲۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۳۸ هزار متر همچنین اصلاح شبکه توزیع به طول ۱۹۰ هزار متر و ۱۱۱ هزار متر توسعه شبکه ، احداث و تجهیز ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ و نیز اجرای ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب و ۱۶۰۰ فقره نصب انشعاب فاضلاب در سراسر استان صورت گرفته است.
برارزاده در خصوص آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه آبرسانی و یک پروژه فاضلاب در استان افزود: برای این پروژه ها عملیاتی شامل احداث چهار باب مخازن ذخیره به حجم ۱۶۰ متر مکعب،اجرای خط انتقال به طول ۱۲۰۰ متر و دو هزار متر شبکه توزیع همچنین حفر و تجهیز دو حلقه چاه با دبی ۴۰ لیتر در ثانیه و بهسازی یک دهنه چشمه ،احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز با برآورد اعتباری بالغ بر ۷۸۶ میلیارد ریال اجراء خواهد شد که پس از اتمام و بهره برداری ۱۴ هزار و ۲۵۸ نفر از مزایا آنها بهره مند خواهند شد.
*بهره برداری از شبکه فاضلاب شهر چالوس در چهارمین روز دهه فجر
شبکه فاضلاب شهر چالوس با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ منابع آبی و محیط زیست از آلودگی با صرف اعتباری بالغ بر۱۸۰ میلیارد ریال و بهره مندی ۲۰۰۰ خانوار در چهارمین روز دهه مبارک فجر به بهره بردرای رسید.
برای بهره برداری از این پروژه عملیاتی شامل شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۳۱۰۰ متر با نصب ۶۰ فقره انشعاب اجراء شده است که البته قابلیت نصب ۶۰۰ فقره انشعاب را دارد.
* ۳۲۰۰نفر از مردم روستاهای جویبار در پنجمین روز دهه فجر از آب آشامیدنی بهره مند شدند
عملیات آبرسانی به روستای میستان شهرستان جویبار و ۸ روستای دیگر با اجرای ۱۰۰۰۰ متر شبکه توزیع و صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفت و جمعیتی بالغ بر ۳۲۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهداشتی برخوردار شدند.
*بهره برداری از طرحهای آبرسانی در شهرستان بابل در ششمین روز دهه فجر
با اجرای پنج طرح آبرسانی به روستاهای شیردارکلا، گنج افروز، رمنت، مجتمع های آغوزبن و بازیار شهرستان بابل و نیز بهسازی چاه های آب شرب در این شهرستان با صرف ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۱هزار نفر از آب شرب سالم برخوردار شدند
برای اجرای این طرحها عملیاتی شامل ۷ هزار متر خط انتقال، حفر سه حلقه چاه با آبدهی ۲۴ لیتر در ثانیه ، احداث سه باب مخزن ذخیره به حجم ۴۵۰متر مکعب و نیز ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ به همراه بهسازی و تجهیز سه حلقه چاه با افزایش آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه انجام شد.
*بهره مندی۴۱۵۰۰ نفر از مردم شهرستان قائمشهر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی طی ششمین روز دهه فجر
پروژه های آبرسانی به مجتمع نیکان و محوطه ایستگاه مرکزی شهرستان قائمشهر همچنین بهسازی چاهها و اصلاح و توسعه شبکه توزیع در این شهرستان با اجرای عملیاتی شامل حفر دو حلقه چاه با دبی ۶۵ لیتر در ثانیه ،اجرای خط انتقال به طول ۲۰۰۰ متر،تجهیز و بهسازی دو حلقه چاه با افزایش دبی ۳۵ لیتر در ثانیه و اصلاح و توسعه شبکه به طول ۲۵هزار متر با صرف اعتباری بالغ بر ۵۶۵ میلیارد ریال اجراء و ۴۱۵۰۰ نفر از مزایای این پروژه ها برخوردار شدند .
*بهره مندی ۱۲۰۰نفر از شبکه فاضلاب شهر بابلسر در ششمین روز دهه فجر
بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بابلسر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال و اجرای ۱۳۲۸متر شبکه با نصب ۳۰۰ فقره انشعاب به بهره برداری رسید و با افتتاح آن ۱۲۰۰نفر از مزایای این پروژه زیست محیطی بهره مند شدند.
*دو طرح آبرسانی در شهرستان نکا در ششمین روز دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد
طرح آبرسانی به روستاهای فریمک و برما در منطقه هزار جریب نکا با اجرای عملیاتی شامل احداث چهار باب ایستگاه پمپاژ و سه باب مخزن ذخیره به حجم ۱۱۵ متر مکعب ، شش هزار متر خط انتقال و ۱۱هزار متر شبکه توزیع با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و بهره مندی ۷۵۰ نفر به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای نوده و زنگنت با برآورد اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و برخورداری ۱۱۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی با پیش بینی عملیاتی شامل ۱۲۰۰ متر خط انتقال و دوهزار متر شبکه توزیع، احداث سه باب مخزن ذخیره به حجم ۱۱۰ متر مکعب، بهسازی یک دهنه چشمه و تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ آغاز شد.

*افزایش ظرفیت آب آشامیدنی ۲۲هزار نفر از مردم نور در هشتمین روز دهه فجر
دو پروژه آبرسانی در شهرستان نور با صرف اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و اجرای عملیاتی شامل حفر یک حلقه چاه با آبدهی ۳۵ لیتر در ثانیه، بهسازی چهار حلقه چاه با دبی ۳۵ لیتر در ثانیه و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در مجتمع افراده نور انجام شد و ۲۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
*بهره مندی ۲۰ روستای جویبار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی طی هشتمین روز دهه فجر
پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای جویبار با هدف افزایش توان تامین و انتقال آب و ایجاد ذخیره مطمئن در پیک مصرف با اجرای ۸۵۰۰ متر خط انتقال و تجهیز یک باب مخزن ذخیره به حجم ۲۰۰۰ متر مکعب و صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد و با بهره برداری از آن ۳۵ هزار نفر از مردم ۲۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
*بهره مندی ۴۸ هزار نفر از طرحهای آبرسانی در شهرستان تنکابن در هشتمین روز دهه فجر
۴طرح آبرسانی در روستاهای زنگشامحله، سنگرمال و نیز چاه بیمارستان و آبرسانی به شهرستان تنکابن با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار و نیز افزایش توان تامین آب با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه با آبدهی ۱۶۵ لیتر در ثانیه ، اجرای یک هزار متر خط انتقال ، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۳ حلقه چاه به بهره برداری رسید و۴۸ هزار نفر از مزایای این پروژه ها بهره مند شدند.
* ۱۰۴هزار نفر از مردم روستاهای ساری در نهمین روز دهه فجر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند
طرحهای آبرسانی به روستاهای ورکی،لارما،شکتا و بهسازی چاههای شهرستان ساری با اجرای عملیاتی شامل حفر یک حلقه چاه با دبی ۵ لیتر در ثانیه، بهسازی ۵ حلقه چاه با آبدهی ۳۱۵ لیتر در ثانیه،احداث و بازسازی ۵ باب مخازن ذخیره به حجم ۹۷۰ متر مکعب همچنین اجرای خط انتقال به طول ۹ هزار متر و ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال و برخوردرای ۱۰۴ هزار نفر افتتاح بهره برداری از آنها آغاز شد.
*افتتاح و آغاز عملیات طرح های آبرسانی به روستاهای شهرستان سوادکوه در دهمین روز دهه فجر
طرح آبرسانی به روستای جمشید آباد شهرستان سوادکوه با۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای یک باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب و احداث و یکهزار متر شبکه آبرسانی اجرا شد و ۲۵۰ نفر از مزایای آن برخوردار شدند.
همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای سرخکلا در شهرستان سوادکوه به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور استاندار با هدف ایجاد ذخیره مطمئن و تامین آب شرب با فشار مناسب با پیش بینی عملیاتی شامل ساخت یک باب مخزن ذخیره به حجم ۵۰۰ متر مکعب با برآورد ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری ۲۳۰۰ نفر آغاز شد.

*بهره مندی۱۰هزار نفر از مشترکین سوادکوه شمالی از طرحهای آبرسانی طی دهمین روز دهه فجر
افتتاح طرح آبرسانی به شهر شیرگاه و روستاهای سوادکوه شمالی با اجرای بهسازی دو دهنه چشمه با ظرفیت ۳۰ لیتردر ثانیه و ۳۵۰۰ متر خط انتقال با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد
و ۱۰هزار نفر از مزایای این پروژه ها بهره مند شدند
*افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرحهای آبرسانی در شهرستان نکا در آخرین روز دهه فجر
افتتاح طرحهای آبرسانی در مجتمع های شهید اسفندیاری و شهید سلیمانی شهرستان نکا با اجرای عملیاتی شامل بهسازی و تجهیز دو حلقه چاه با افزایش آبدهی ۶۰ لیتردر ثانیه، حفر یک حلقه چاه با دبی ۲۶ لیتر در ثانیه و تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ با صرف ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری بیش از ۲۵هزار نفر به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرک شهید عباسپور نکاء با برخورداری بیش از ۳هزار نفر و پیش بینی عملیاتی شامل بازسازی و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب و اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آغاز شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.