کد خبر : 18179
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
136 views

دستور تسریع در ترخیص ۱۰ هزار تُن کنجاله کُلزا در بازدید دادستان مرکز مازندران از انبار بندر امیرآباد

دستور تسریع در ترخیص ۱۰ هزار تُن کنجاله کُلزا در بازدید دادستان مرکز مازندران از انبار بندر امیرآباد
با ورود دادستانی مرکز استان استان مازندران، دستور ترخیص 10 هزار تن کنجاله مورد نیاز بازار هدف که بیش از ۵ ماه است در انبار بندر امیرآباد بلاتکلیف مانده، صادر شد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد کریمی دادستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان،ظهر امروز در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد بهشهر با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسؤولان در فرایند ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، جامعه و بازار اظهار کرد: اینکه کالای فاسد شدنی با گذشت بیش از ۵ ماه همچنان بلاتکلیف بماند، هیچ توجیهی ندارد.
وی افزود: در شرایط فعلی که کشور در مسائل اقتصادی نیاز به اقدام جهادی مسئولان در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه دارد، متاسفانه برخی مسؤولان به راحتی از زیر بار مسؤولیتی که بر عهده دارند شانه خالی می کنند.
دادستان کریمی بر اتخاذ تصمیم فوری و ضرب العجل کاری نسبت به ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات سراسر استان تاکید کرد و گفت: مسؤولان بنادر و گمرکات موظفند به گزارش اقدامات خود در خصوص انبار کالاهای اساسی بخصوص در مقیاس و حجم بالا و ترخیص آنان را به طور مستمر به دادستانی و دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال و اقتصاد مقاومتی استان که در دادسرای مرکز مازندران مستقر است، گزارش کنند.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان اظهار کرد: در این ستاد، تصمیمات و اقدامات موثری به منظور تسریع در ترخیص کالاها اتخاذ و تدبیر شده است و تلاش ما بر این است که به تمامی آنان جامه عمل پوشانیده شود.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به اینکه معطل ماندن کالاها در انبارهای بنادر و گمرکات هزینه های اضافی را بر مردم و بیت المال تحمیل می کند افزود: مسؤولان امر بکوشند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، با سرعت و دقت هر چه بیشتر کالاهایی که بر زندگی اقتصادی مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است از انبارها ترخیص و به بازار هدف و جامعه تزریق و عرضه شود.

دادستان کریمی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی از جمله دامپزشکی، بهداشت و استانداردو.. از جایگاه ویژه ای در فرایند ترخیص کالاها بخصوص کلزا، گندم، سویا و غیره .. دارند، افزود: امروز نیازمند آن هستیم با زبان همدلی، همراهی، هماهنگی مضاعف و یکپارچگی سیستمی در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا موانع موجود در ترخیص کالاهای اساسی را مرتفع سازیم. دادستان مرکز مازندران خاطرنشان کرد: نگاه دستگاه قضایی حمایتی است، لکن چنانچه در این مسیر حمایتی، خدای ناکرده کوتاهی و سهل انگاری از مسئول یا سازمانی دیده شود قطعا با فرد مسؤول و حتی آن سازمان مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.