کد خبر : 18222
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
135 views

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:

مرکبات، بنیاد علوی، برنج و منابع طبیعی چالش‌های چهارگانه مازندران

مرکبات، بنیاد علوی، برنج و منابع طبیعی چالش‌های چهارگانه مازندران
آیت‌الله لاریجانی، کشاورزی و مرکبات، بنیاد علوی، برنج و منابع طبیعی را جزو ۴ مشکل اعظم استان دانست که در دیدار اخیر به مقام معظم رهبری انتقال داده شد و مقام معظم رهبری دستور اکید برای حل این مشکلات صادر کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: یک مسئولیت ملی همه ما برای تقویت نظام و انقلاب داریم و یک وظیفه برای استان‌مان داریم که این دو با یکدیگر منافاتی ندارند.

وی افزود: لذا اصلا اینگونه نبوده که بنده به استان مازندران بی اعتنایی داشتم و یکی از لذت‌های بنده حضور در استان و فهم مشکلات استان است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: جزو بهترین ساعات عمر من حضور و دیدار با مردم و صنعتگران و متعاقبا حل گره‌های این استان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: عدم حضور ۸ ساله بنده در استان یک اغراق است و در چندین جلسه و برنامه استانی شرکت کرده‌ام که بازتاب رسانه‌ای نداشته است.

آیت‌الله لاریجانی بیان کرد: علایق شخصی بنده مباحث فلسفی است و در رسانه نیز مباحث فلسفه رسانه موضوع مهمی است.

وی عنوان کرد: رسانه اگر در چارچوب خود عمل کند نقش برجسته‌ای در شفافیت و جلوگیری از فساد خواهد داشت.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان مازندران، اعلام کرد: اختاپوس رسانه غربی بر افکار عمومی جهان حکومت می‌کند و بسیار گسترده و فنی در حال فعالیت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قدرت رسانه می‌تواند در خدمت ارزش‌ها و مردم باشد و می‌تواند از آن سو در خلاف این روند نیز باشد؛ لذا اخلاق رسانه بسیار مهم است.

آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد: اخلاق رسانه را باید جدی بگیرید که این امر هم در تفکر، هم در قلم و هم در عمل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اشاره کرد: متاسفانه بداخلاقی انجام می‌گیرد و برخی تخریب را در دستور کار خود قرار داده‌اند و بنده چشم‌پوشی می‌کنم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری استان مازندران، اذعان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسب قانون دارای محدودیت‌های خاصی است و نمی‌تواند راجع به تمامی امور، نظر دهد؛ از آن سو این مجمع در پاره‌ای از موارد، حرف آخر و نهایی را می‌زند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طی سالیان اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام محل تحول بوده است و با استحکام اعمال و ابلاغ نظر می‌کند و حتی مجلس در آن موضوع حق قانونگذاری ندارد.

آیت‌الله لاریجانی تاکید کرد: البته برخی وظایف مجمع به تدوین سیاست‌های کلی نظام باز می‌گردد که در این راستا حفظ اراضی کشاورزی و جنگل‌های هیرکانی از این امور است که متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر مقام معظم رهبری بر امر نظارت تاکید کرده‌اند و نظارت مستمر و جدی قطعا گره‌گشا خواهد بود.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری افزود: مجمع ذاتا کار فراوانی در دل خود دارد و باید وقت گذاشت و تصمیم‌گیری نیازمند مطالعه عمیق قبلی و کار پیشینی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: هر چند میزان حضور بنده در استان کم بوده اما همواره پیگیر امور بوده‌ام و در همین دوره تحقق منطقه آزاد در ۳ نقطه استان ممکن و مصوب شده است که در رشد استان، ۱۰۰ درصد اثرگذار است.

آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد: جدا از اینکه چهره استان با مناطق آزاد تغییر پیدا خواهد کرد، منافع آن به استان‌های همجوار خواهد رسید.

وی، کشاورزی و مرکبات، بنیاد علوی، برنج و منابع طبیعی را جزو ۴ مشکل اعظم استان دانست که در دیدار اخیر به مقام معظم رهبری انتقال داده شد و مقام معظم رهبری دستور اکید برای حل این مشکلات صادر کردند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: را ترغیب و تشویق به حضور در انتخابات کنید و ۱۰۰ درصد در تقویت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران موثر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: گلایه‌مندی‌ها و مشکلات معیشتی امروز غیرقابل انکار است و ما باید وسیع ببینیم و در حل این مشکلات، گام برداریم و امنیت ملی را ویژه ببینیم.

آیت‌الله لاریجانی یادآور شد: دشمنان با حربه مشکلات معیشتی و اقتصادی بدنبال سرد کردن تنور حضور و مشارکت مردمی در انتخابات است که باید در مقابل، مردم با حضور حداکثری پاسخ مناسبی به آنان دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.