کد خبر : 18239
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
41 views

کاندیدای مجلس شورای اسلامی:

بیکاری مهم‌ترین مسئله امروز ساری/پای گردشگری و صنعت در مرکز مازندران می‌لنگد

بیکاری مهم‌ترین مسئله امروز ساری/پای گردشگری و صنعت در مرکز مازندران می‌لنگد
موسوی سنگدهی کاندیدای مجلس شورای اسلامی، صنعت و گردشگری را دو مولفه مهم مغفول‌مانده در مرکز استان برشمرد که می‌تواند بزرگ‌ترین مشکل مرکز استان یعنی بیکاری را مرتفع کند.


به گزارش تیترشمال؛ عصر امروز سیدمحمد موسوی سنگدهی کاندیدای مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه مرکز مازندران اظهار کرد: در مسئله مجلس شورای اسلامی تصمیم گیرنده اصلی برای ورود نمایندگان، مردم هستند.

وی افزود: ملاک انتخاب، در دو سطح ملی و منطقه‌ای قابل پایش است که در سطح ملی بدنبال انتخاب نمایندگانی هستیم که با تصمیمات صحیح و به موقع و وضع قوانین مربوطه، مشکلات را مرتفع کنند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سطح منطقه‌ای وقتی صحبت از انتخاب می‌شود پارامتر اصلی آن است که مسئله مهم حوزه انتخابیه استان چیست و اگر مسئله حوزه انتخابیه خود را متوجه شویم برای حل آن نیز می‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

موسوی سنگدهی بیان کرد: در پی ارتباطی که با اصناف و صنعتگران برقرار کردیم مهم‌ترین مسئله امروز ساری، بیکاری است و جای تاسف است که در حالی‌که در عمده استان‌های کشور مشکل کمبود نیروی انسانی را داریم در مرکز استان با مشکل بیکاری مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: مسئله مهم در این مقوله ایجاد اشتغال پایدار نظیر اشتغال در حوزه صنعت و گردشگری است تا بتوانیم این معضل مهم مرکز استان را مرتفع کنیم.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امروز در ساری با مسئله بیکاری مواجه هستیم که رفع آن ایجاد اشتغال است و راه ایجاد اشتغال، صنعت است؛ چرا که صنعت ایجاد ثروت و اشتغال می‌کند.

موسوی سنگدهی تاکید کرد: امروز در ساری نیاز به ورود صنعت جهت ایجاد اشتغال و ثروت داریم و باید بپذیریم موتور محرک ایجاد اشتغال، ورود صنعت است؛ لذا بر این اساس، انتخاب صحیح می‌تواند مدیر صنعتی باشد.

وی اذعان کرد: مدل‌های موفق اشتغال در کشور متفاوت است و در هر استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها با یکدیگر متفاوت است و در استانی مثل سمنان، صنعت حرف نخست را می‌زند که امروز ۳۳۰۰ کارخانه دارد و مهاجر فراوانی را جهت اشتغال به این استان شاهد هستیم.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخاب صنعت نیز باید دقت کرد چرا که بعضا ممکن است لطمات زیست محیطی را بدنبال داشته باشد ‌و لذا اینجا است که صنعت پاک، موضوعیت پیدا می‌کند.

موسوی سنگدهی تصریح کرد: خودرو سازی صنعتی است که از دل آن، قطعه‌سازی ضرورت می‌یابد و به‌عنوان یک صنعت مادر و اشتغال‌زا، صنایع دیگر را فعال می‌کند و جای این صنعت در مرکز استان واقعا خالی است و بهره‌ای از این صنعت، نبرده است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی بسیار مهم است که می‌تواند پای صنایع مادری همچون صنعت خودرو را در مرکز استان باز می‌کند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: بنده به عنوان یک مدیر صنعتی با ۲۳ سال سابقه کار در صنایع خودروسازی، قطعه‌سازی صنعت خودرو، مدیر کیفی شرکت زامياد و مدیر کارخانه سبلان خودرو همواره بدنبال بهبود و توسعه بوده‌ام.

موسوی سنگدهی گفت: بنده به عنوان مدرس حوزه صنعت معتقدم صنعت، فرمول خاص خودش را دارد و صنعت، کار مدیر صنعتی است.

وی عنوان کرد: بنده در نخستین گام با روابطی که دارم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کارخانه خودروسازی را به ساری خواهم آورد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی افزود: اگر صنعت راهگشای ساری باشد یک مدیر صنعتی می‌تواند این کار را انجام دهد و بنده ظرف یک‌سال، کارخانه خودروسازی را به ساری خواهم آورد‌.

موسوی سنگدهی خاطرنشان کرد: در کنار صنعت خودروسازی، کارخانه‌های متعدد قطعه‌سازی و ماشین‌آلات خاص، شکل و پدید خواهد آمد و اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مسئله بعدی استفاده از ظرفیت مرکبات است که امروز به یک چالش بزرگ برای باغداران مبدل شده است؛ چرا که با افت قیمت مشکلات فراوانی را برای باغداران پدید آورده است و با ورود صنعت تبدیلی این مشکل قابل حل است.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باید این سوال را پاسخ دهیم که برای گردشگری ساری چه کرده‌ایم و لذا گفتیم صنعت نیاید که گردشگری لطمه نخورد و در مقابل نه برای صنعت و نه برای گردشگری ساری، کاری نکرده‌ایم.

موسوی سنگدهی تاکید کرد: گردشکری و صنعت دو مولد اشتغال در مرکز استان، مغفول مانده است و باید پای صنعت پاک در ساری باز شود و امروز می‌توانم با تجربه و روابطی که دارم این مهم را در ساری، محقق کنم.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.